mariannebrinkopreis.reismee.nl

Cooling down

Voerden we de eerste dagen van deze vakantie het aantal wandelkilometers op, nu zijn we aan het minderen. Vandaag liepen we ruim 7 kilometer. De route begon in Epen bij de ijskraam.

We volgen bijna de hele route langs de Geul. Hoe dichter we bij het geweldige riviertje komen, hoe drassiger de grond. De Geul is ook hier buiten zijn oevers getreden. We zien in afrasteringen van prikkeldraad allerlei rotzooi hangen. We kunnen ons niet voorstellen dat het water hier zo hoog heeft gestaan.

We gaan door steggelkes, langs leuke hekjes en over mooie bruggetjes. Althans, een er van, heb ik jaren geleden in al zijn glorie op de foto gezet. Nu valt hij bijna om. We durven er niet eens met zijn alle tegelijk overheen te gaan.

We houden onze voeten weer niet droog. Ik loop te soppen in mijn schoenen. Het boeit mij niks. Het is hier zo mooi en rustig. Gewoon relaxt. Ik word echt oud!

Via het dorpje Epen lopen we weer richting auto. En dan moeten we weer langs de Herberg De Smidse. Het is tenslotte lunchtijd. Aanvallen dus. We genieten van het prachtige uitzicht en van de lunch.

We rijden naar ons onderkomen om ons te ontdoen van de natte schoenen en sokken. Het is nog vroeg. We besluiten naar Heerlen te gaan om even te shoppen. Als we de auto hebben geparkeerd. Gaan we met de trap omhoog. We weten niet wat zien. De hele benedenverdieping van het overdekte winkelcentrum staat leeg.

Dan lopen we het winkelcentrum uit richting het centrum. Hier is ook veel leegstand. Wat een armzalig centrum is dit geworden zeg. We gaan winkel in en uit en dan gaan we weer terug naar huis. We chillen wat met een hapje en een drankje en dan gaan we naar Mechelen, naar de Chinees.

We kunnen allerlei kleine hapjes van de kaart bestellen. En dat doen we dan ook jammie, jammie!
Volgegeten rijden we weer terug naar ons onderkomen. We gaan voetbal kijken. Vreselijke vertoning. En zelfs de jongens willen liever Tokken. De stand is gelijk aan het Nederlands elftal. Dat dan weer wel, 1-1. De totaalstand is nu dus 18-7.

Loes

Alweer bijna einde vakantie, genoten van alle verhalen. Heerlijk wandelen en lekker eten, soppen in de schoenen mag de pret niet drukken. Jammer van het winkelen in Heerlen, geen geld gekost dat dan weer wel haha maar wel genoten van de lekkere hapjes....