mariannebrinkopreis.reismee.nl

Gerardushoeve it is…

We doen eerst boodschappen in Vaals. Het is druk in het stadje. Aan de weg naar Aken wordt gewerkt. File dus. Ook omdat er markt is. We vinden in de garage nog net een plekkie voor de auto. Als de boodschappen binnen zijn gaan we weer naar huis.

We kiezen een wandelroute uit. Vertrek in Epen. We moeten de auto parkeren bij de Gerardushoeve.
Dit restaurant kennen we al jaren. Hier kwamen we vroeger al met onze kinderen. Het is al lunchtijd, dus hupsakee, aanvallen maar. We kiezen broodjes en pannenkoeken.

Dan vertrekken we voor een mooie wandeling. We moeten de weg oversteken en via een pad in een weiland omhoog klimmen. En dan bedoel ik echt klimmen. Er komt geen eind aan. Poeh, poeh.

We hebben wel een prachtig uitzicht. We lopen weer verder langs mooie heggen. We heel smal. We moeten onze armen omhoog doen, willen we niet blijven haken met onze kleren in de stekelheggen. We zien mooie boerderijen. Veel koeien en gelukkig niet veel modder.

Dan lopen we het bos in. We houden ons hart vast. We hopen dat de regen hier niet gezorgd heeft voor modderpoelen. Gelukkig is dit niet het geval. Als we het bos uitlopen kunnen we via een weggetje weer een weiland in. We komen dan bij een camping uit.

Hier staan nog maar een paar tenten en caravans. Het is hier een grote blubberzooi. De route geeft aan dat we schuin de camping over moeten steken en dan in de rechterhoek van de camping het weiland in moeten.

Dat doen we dus niet. Hier hebben ik weet niet hoeveel koeien gestaan. Geen grasspriet meer te bekennen. Modderpoeltje. We lopen naar de ingang van de camping en dan zijn we zo weer bij de Gerardushoeve.

De jongens willen Gerardusbier van de tap en de meisjes een ijscoupe. Jammie. We genieten in het zonnetje dat net weer eens is doorgekomen. We hebben hier een prachtig uitzicht. Halverwege de heuvel in een weiland lopen Lakervelden koeien. Helemaal bruin met in het midden een brede witte streep. Op elke menukaart in Zuid-Limburg wordt rundvlees van Lakervelden koeien aangeboden.

Als we uitgesmuld zijn gaan we snel naar ons huis. We gaan heerlijk relaxen in de tuin waar nog net een half uurtje de zon schijnt. Vanavond eten we thuis en na de koffie is het weer tijd voor een paar potjes Tokken. Zo geen zin in!

Maar dat is dus the spirit. Geen zin en dan twee spelletjes winnen. Yeah. De stand is nu 17-6.