mariannebrinkopreis.reismee.nl

Dagje België

Vandaag stond een wandelroute in België op het programma. We rijden na het ontbijt (de jongens hebben bij de bakker broodjes en gebak gehaald) naar Sippenaeken. We rijden via het Drielandenpunt. Altijd mooi daar. Dan komen we in België een benzinepomp tegen. De prijs van een liter Euro95 is hier € 1,51. Hoera! Één Europa!! Volgooien die tank.

Na een kleine 20 minuten zetten we de auto bij de kerk. Hier begint onze wandeling. We volgen de route nu via de iPhone. De papieren versies zijn te verouderd.

Meteen al moeten we dalen. We lopen een heel eind langs de Geul. Via mooie bospaadjes, door de weilanden en over enige bruggetjes. Ook moeten we weer een aantal maal klimmen. Flink klimmen.

De temperatuur is heerlijk. Veel paadjes zijn modderig omdat de Geul hier ook buiten zijn oevers is getreden. En dan begint het te regenen. Echt een flinke bui. Met paraplu’s op vervolgen we onze weg. Dan is het weer even droog en dan regent het weer.

Door de modderige paden en ook omdat we door het zeiknatte gras lopen, zijn onze schoenen en sokken doorweekt. Echt super irri.

De route zelf is prachtig met hele mooie vergezichten. Maar om nou te zeggen dat ik vandaag geniet van de wandeltocht, niet echt. Als we bijna 12 km hebben gelopen en zeker 3 uren onderweg geweest zijn, komen we weer bij het beginpunt.

Hier is een geweldige Auberge en daar eten we een overheerlijk broodje. We vinden helaas geen winkel voor overheerlijke Belgische bonbons. Dan rijden we naar Vaals voor de boodschappen. Vanavond gaan we gourmetten. Heel gezellig.

Als we thuis komen gaan we in de tuin in de zon zitten, want die schijnt. Het duurt niet al te lang en dan begint het weer te regenen. Ik heb echt een hekel aan regen en als we weer binnen zitten doe ik mijn ogen dicht en waan ik mij op een strandje op Bonaire met mijn snorkel binnen handbereik.

En of de duvel er mee speelt….terwijl ik dit overpeins, wordt er gefacetimed door Lorèn uit Ibiza. Bloedheet daar. We moeten even kijken hoe ze een koprol maakt in het diepe zwembad. Ben jaloers…. en niet vanwege de koprol!

Op een moment gaan we eten. Gourmetten dus, heerlijk hoor. Als nagerecht nemen we uren later onze bananensoes of moorkop.

Dan gaan we weer Tokken. En weer winnen de jongens tweemaal. Wat een vreselijk rot spel is dat eigenlijk. Het is nu 12-3 voor de jongens.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!