mariannebrinkopreis.reismee.nl

Verdwalen in Gulpen

De wandelroute van vandaag ging vanuit Gulpen. Dit schattige dorpje heeft ook veel wateroverlast gehad afgelopen maanden. Als wij de auto geparkeerd hebben lopen we langs het centrum. Van de ellende van een paar weken is nu niks meer te merken.

Het is niet zo een groot dorpje maar wel enig. De route begint aan de overkant van de voorrangsweg en meteen lopen we langs een prachtige waterpartij. We kennen dit wel al. We zijn hier vroeger met onze kinderen al meerdere keren geweest, bij de pannenkoekenmolen en in het prachtige zwembad Mosaqua.

We moeten direct al veel klimmen volgens de routebeschrijving. Deze beschrijving heb ik zeker, met tientallen andere routes een jaartje of 15 geleden geprint. Maar in die tijd kan er best wel wat veranderd zijn in de route natuurlijk. Dat is ons van de week overkomen.

We blijven maar klimmen door de prachtige weilanden en de mooie bosrand. Je hebt dan als je je omdraait een prachtig uitzicht over Gulpen. In de weilanden moeten we tig keer door de geweldige steggelkes. Dat zijn draaihekjes. Daar moet je dan doorheen. Sommige steggelkes staan vrij in het weiland. Daar loop je zo langs. Een koddig gezicht.

Op een moment zijn we de route kwijt. Chris leidt ons (volgens hem) de juiste weg. Wij alledrie hebben zo iets van dit kan niet kloppen. Liepen we eerst een takkeneind naar beneden, wil Chris aan de andere kant van het prikkeldraad dezelfde weg weer omhoog. Gelukkig kwam hij er snel achter dat dit niet klopte. We lopen dan weer naar beneden een ander weiland in. Daar versperren tig koeien het pad. Echt geweldig.

Maar ze hebben respect. Als we pal voor ze staan, staan ze op, stoppen ze met herkauwen en maken ze plaats voor ons. Dan lopen we langs de prachtige golfbaan zo het bos in. En dan moeten we een driesprong tegenkomen. En die kwam maar niet. We kijken op Google Maps en dan zien we ergens het zwembad Mosaqua liggen. We lopen niet meer via de geplande route, maar volgen Google Maps. Het weer is verrukkelijk voor een flinke wandeling.

En als we ruim twee en half uur en ruim 12 kilometer hebben gelopen (klimmen en dalen en weer klimmen), begint het te spetteren. Snel de paraplu’s pakken. Maar als we de rugzakken dicht hebben gedaan, is het alweer droog. En dan zijn we bij de pannenkoekenmolen aangekomen.

We kiezen binnen een gezellig tafeltje en kiezen alle vier een overheerlijke pannenkoek uit. Jammie. We zijn helemaal bijgekomen. Dan lopen we weer naar de auto en rijden naar Vaals waar we bij Albert Heijn weer boodschappen halen. Vanavond eten we broodjes met snacks. We hebben de airfryer tenslotte niet voor niks meegenomen.

Als we thuis zijn gaan we hangen en even bijkomen. We facetimen met mijn moeder en haar zussie Corrie die met mijn twee nichten aan het shoppen zijn. De tweeling is bijna jarig, 85 worden ze dan. We hopen nog heel lang van de twee te genieten.

Chris maakt de snacks klaar en dan gaan we asociaal smikkelen van broodjes met kroketten, frikandellen en bamischijven. En dan hebben we ook nog een toetje. IJshoorntjes. Echt een feestmaal.

Na de koffie kijken we de finale van De slimste mens. Lisa Loeb wint deze serie. Ze is echt heel goed. Maar wat een irritant mokkel is dat zeg!!!

Dan komt de drank weer op tafel en gaan we weer Tokken. Het is echt een titanenstrijd deze avond. En eindelijk winnen de meisjes een keer. Maar de jongens hebben het ons niet makkelijk gemaakt. Maar de eindzege telt. De stand is nu 10-3 voor de boys.

Alexandra

Whahahahah ik moest zo aan jou denken…….Lisa Loeb…..she loves Maarten??
Fantastisch Mar dat jullie zoveel wandelen. Houdt de balans met de snacks in evenwicht.
Dikke kus!