mariannebrinkopreis.reismee.nl

De paden op, de lanen in….

Vandaag liepen we een prachtige wandeling vanuit Noorbeek. Na het ontbijt vertrekken we meteen richting Noorbeek. Het is dan wel al 10.30 uur. We doen het in de ochtend lekker rustig aan.

Onderweg zien we een dode vos langs de weg liggen. We wisten niet dat deze beesten hier ook leefden. Zielig hoor. En nog wel vlak bij een camping. Lekker als je voor je tentje zit en Reintje komt langs…

Om 11.00 uur komen we boven aan bij een berg waar we de auto parkeren. Het is hier al huizenhoog. We moeten de weg oversteken en via een veldweg een weiland inlopen. De veldweg is overkapt door prachtige bomen. Op dit pad komt nooit zon.

Op een moment komen we bij een stuk met modder aan. Daar kunnen we langslopen. Dit gebeurt zo een drie keer. Dan komen we bij een stuk pad waar we niet langs kunnen. Oei, en nu. Als we deze route willen lopen moeten we er wel langs. Dat doen we dan ook. Maar we houden niet echt droge schoenen. Gadver! Op een moment ligt er alleen maar modder en water. Gelukkig kunnen we een klein dijkje oplopen bovenlangs. Mooi zo.

Dit heeft wel zoiets avontuurlijks. Wij houden hiervan. We gaan het ene weiland in en het andere weer uit. We lopen langs prachtige bossen, langs een mega grote boomgaard waar per boom ik weet niet hoeveel appels hangen.

Ook lopen we langs megagrote maisvelden en velden met aardappelen, bietjes en weet ik veel wat voor groenten nog meer. Wat prachtig zeg. Op een moment komen we in het plaatsje Mheer aan. Daar staat een prachtige kerk. Voor de kerk is een restaurant. Daar drinken we koffie en warme chocolademelk met slagroom. Het is dat de ober vroeg of we er iets bij wilden hebben, anders hadden we het niet gedaan. Heerlijke megagrote stukken vlaai worden voor ons neus gezet. Met slagroom, want dat hoort er op.

Na deze lekkernijen lopen we weer verder. Het is frappant hoe schoon en netjes hier in het zuiden alles is. We zien ook bijna geen sterveling op straat. Zelfs geen kinderen, ook niet als er een speeltuin is.

Gisteren was het bloedheet om te wandelen, vandaag gelukkig niet. Het was bewolkt en heerlijk wandelweer. Heel af en toe een spatje regen. Voordat we de paraplu konden uitklappen was het alweer droog.

We zien veel roofvogels op palen zitten. We kunnen ze heel dichtbij naderen om foto’s te maken. Wat geweldig.

We genieten van de rust en de ruimte en de mooie vergezichten. We hebben zeker ruim 12 kilometer gelopen, klimmen en dalen hè. Echt afzien af en toe. En dan na drieënhalf uur wandelen zijn we weer bij de auto.

We besluiten in Noorbeek nog een klein lunchgerecht te nemen. We kiezen een tosti, maar als deze geserveerd wordt liggen er twee tosti’s per persoon op ons bordje. Ai, dat was nou net niet de bedoeling. Wel erg lekker overigens.

In Noorbeek ben ik vroeger, toen ik klein was, heel lang geleden, met mijn ouders en broertje op vakantie geweest. Na de lunch lopen we naar het huisje waar we toen gelogeerd hebben. In een van de zijstraten had men een prachtige volière in de tuin staan. Mijn broertje Dennis deed toen de deur open en tig tropische vogels kozen het hazenpad….

We rijden nu weer naar ons onderkomen. Onderweg halen we nog wat boodschappen en slagroom voor de aardbeien die we nog gaan kopen bij de fruit- en ijskraam waar we langskomen. Gisteren stond hier een rij van heb ik jou daar. Vandaag stond er een kleine rij voor het ijsloket. Ik vroeg aan de meneer van de kraam of ik voor het fruit ook in de rij moest, maar meteen hielp de meneer mij. Heerlijke aardbeien, meloen en pruimen kochten we bij de vriendelijke meneer.

En dan vertrekken we eindelijk naar huis. Daar zijn we pas rond half vijf. Wat een heerlijke dag was het totdusver.

Vanavond eten we weer thuis. Jon kookt zijn favoriete maaltijd, macaroni. Het is een megapan die hij gemaakt heeft. Maar het is bijna op, dat was lekker.
Ons nagerecht zijn dus veel verse aardbeien met Griekse yoghurt en slagroom. Want die had Carla ook in het mandje gegooid.

We drinken nog koffie en dan begint de competitie Tokken weer. En weer winnen de jongens twee spelletjes. De stand is nu 10-2. Volgende keer nemen we Ganzenbord mee.

L&L de v Dijkjes

Hoi hoi...

Wat een heerlijke avonturen en verhalen weer zo leuk en gezellig om te lezen.
Lekker smikkelen en smullen ?Geniet er nog lekker van! Nog een hele fijne vakantie.

Grtjjjsss van ons L&L

Anita

Wat is het altijd genieten in het prachtige zuiden van ons land