mariannebrinkopreis.reismee.nl

Heerlijke wandeling van Natuurmonumenten

We ontbijten buiten in de zon. Het weer is heerlijk. Dan rijden we weer naar Vaals voor de dagelijkse boodschappen. Als alle boodschappen zijn opgeruimd, doen we de wandelshoes on en op pad naar Epen.

Het is inmiddels al 12.30 uur als we bij Herberg De Smidse aankomen waarvandaan onze wandeling begint. De parkeerplaats is behoorlijk vol, gelukkig vinden we nog een plekkie.
We besluiten bij de herberg te lunchen. Dat willen meer mensen. Er is geen plaats, of we even 5 minuten willen wachten. Dat geduld kunnen we wel opbrengen.

Als het meisjes wegloopt komt ze meteen weer terug met de mededeling dat er een tafel vrij is. Boffen dus. We kiezen wat lekkers van de kaart en dan gaan we wachten. En omdat het zo druk is duurt t een beetje lang. Maar dan heb je ook wat. Heerlijk geluncht daar.

Dan starten we onze wandeling. We moeten direct het weiland in en zien links van ons de Geul die pasgeleden behoorlijk wat ellende heeft veroorzaakt in het zuiden van Limburg door hevige regenval.

Het water staat nog behoorlijk hoog, maar de wandeling gaat onderaan de berg door het droge gras. Ik maak een foto van het prachtige watertje en dan loop ik terug naar mijn mede reisgenoten. En dan ineens lig ik languit. Gewoon hilarisch. Midden in het weiland hè!

Het is flink en veel klimmen, maar wat is deze route ook prachtig. Ook al hebben we deze al tig keer gelopen. We hebben prachtig uitzicht over de landerijen en de bossen. Het is behoorlijk warm, maar we klagen niet.

Na ruim twee uur zijn we weer bij de auto en willen we naar de bekende ijsboer in Epen. Maar wat een rij, niet normaal meer. We besluiten bij het Vijlerhof een ijscoupe te nemen. Jammie.

Dan gaan we terug naar huis en heerlijk relaxen in de tuin. De jongens lijkt het een uitdaging met de fiets door het Vijlerbos richting Epen te fietsen en weer terug. Dat is eerst klimmen, dan flink dalen en weer terug. Vreselijke rit met veel haarspeldbochten. Carla en ik liggen heerlijk op ons ligbedje en na een tijdje komen de jongens terug met een voldaan gevoel. Ze hebben het gehaald.

We eten vanavond thuis. Lekker makkelijk. Na de koffie spelen we twee spelletjes Tokken en dit keer wordt het 1-1. Nog steeds hebben de jongens een voorsprong 8-2.

Reacties

Reacties

Sylvia

Het leukste aan het verhaal dat je ineens languit in een weiland ligt, nu moest ik al lachen stel je voor als ik erbij was geweest ik had in mijn broek gezeken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!