mariannebrinkopreis.reismee.nl

Zondagse wandeling

Stonden we gisteren op met een blauwe lucht, vandaag zijn er veel wolken. Vannacht heeft het behoorlijk geregend. We ontbijten en gaan dan weer aan een wandeling beginnen.

De wandeling begint bij de kerk in Vijlen. We gaan het park af en in een kwartiertje zijn we bij de kerk. Dan volgen we de route die wordt aangegeven. We lopen een kwartier en dan….
staan we weer bij de ingang van het park. Lekker handig van de reisleidster.

We moeten de heuvel af richting Vaals. We komen hier al jaren en hebben via wandelgids Zuid-Limburg al ik weet niet hoeveel wandelingen in het zuiden gemaakt. Deze was nieuw voor ons.

Wat een geweldig omgeving ook hier. De zon schijnt af en toe en het is behoorlijk warm. We komen via bruggetjes over schattige beekjes, langs mooie kasteeltjes en indrukwekkende kerkjes.

Het is wel veel dalen en natuurlijk ook veel klimmen. Poeh poeh, echt afzien soms. Op bijna elke hoek bij een vakwerkhuis en een kruis staan bankjes. We nemen af en toe even een pauze om van het uitzicht te genieten.

Als we bijna twee uur hebben gelopen, komen we in het schattige dorpje Holset. We zien een restaurant en omdat het bijna lunchtijd is, duiken we het restaurant in.

Heerlijk bijkomen, drankje, broodje en dan hebben wij het naar onze zin. Als we weer vertrekken, zijn er dreigende wolken. We vervolgen onze weg. Het is nu nog maar een klein stukkie naar ons onderkomen. Er is hier een of andere run aan de gang. Ik weet niet hoeveel renners ons passeren. Zij mogen allemaal bergafwaarts en wij moeten klimmen.

En dan begint het te miezeren. Nee toch. Gelukkig hebben we de paraplu’s en de poncho’s paraat. De eerste zetten we op. Dan merk je niet zoveel van de regen. En dan plotsklaps zien we ons vakantiepark. We zijn we er alweer. We zijn dan ruim drie uur onderweg geweest. Heerlijk hoor. En als we ons thuis geïnstalleerd hebben is het al weer droog.

We gaan heerlijk buiten zitten met een hapje en een drankje. Af en toe miezert het en dan gaan we weer naar binnen. We doen zelfs een hazenslaapje buiten. Tja we zijn ook de jongsten niet meer.

Vanavond eten we in het dorp. We lopen een klein kwartiertje en dan eten we ons vol aan een voorgerecht, hoofdgerecht en een dessert. We zijn eigenlijk nu al verzadigd. Morgen maar wat minder.

Na het diner lopen we weer terug. Bakkie, relaxen en weer Tokken natuurlijk. En eindelijk winnen de meisjes in een razend tempo. 3-1 voor de boys.

Sylvia

Zo ken ik jullie weer, hup meisjes

Loes

Geweldig weer je verhalen. Fijn dat jullie zo genieten. En Chris hoeft het wandelen niet te miss en. Veel plezier nog