mariannebrinkopreis.reismee.nl

De eerste bergwandeling is een feit

Voor ik vertel wat we vandaag hebben gedaan, moet ik van Chris vermelden dat de jongens gisteravond hebben gewonnen met het spelletje Tokken.

Zo, over tot de orde van de dag. Wakker worden met een knalblauwe hemel geeft mij een geluksgevoel. Heerlijk zeg. De jongens gaan naar de bakker voor broodjes. En als verrassing hebben zij appelflappen meegenomen;-). Inmiddels staat de zon op ons terras en daar gaan we heerlijk ontbijten.

Als iedereen gedoucht heeft en de ontbijtboel is opgeruimd gaan we naar Albert Heijn in Vaals. Vanavond gaan we barbecueën. Het weer blijft prachtig vandaag (tenminste, dat zijn de voorspellingen).

Als we terug zijn drinken we koffie/thee en verorberen we onze appelflap. Buiten is het heerlijk vertoeven. Het park heeft 69 bungalows en wij hebben nummer 69. Helemaal achterin het park. Heerlijk rustig met uitzicht over de bergen.

Dan maken we ons klaar voor de eerste wandeltocht. We starten in Vijlen voor een tochtje van maar 6,2 km. Hoe het komt dat we vele kilometers langer hebben gelopen, wijd ik aan een persoon. Nee we noemen geen namen.

De route is heerlijk en prachtig, dan weer klimmen (pfft) en dan weer dalen (heerlijk). Door de weilanden, de steggelkes (ik ben verliefd op steggelkes), over beekjes. Echt heerlijk en heel leuk. Het is bloedheet met die wolkenloze hemel en de zon die driftig schijnt. Maar we klagen niet.

Na ruim twee uren zijn we bij het Vijlerhof. Een megabord toont ons verrukkelijke ijscoupes. Dus ff bijkomen hoor. Na deze versnapering gaan we terug naar de bungalow. Even opfrissen en lekker luieren op het terras. Tenminste, daar staat de zon nog volop. We zetten de twee ligstoelen voor de meisjes en de tuinstoelen voor de jongens naast ons huis in de schaduw. Koud drankje erbij en wat te knabbelen en heerlijk relaxen. Tenminste als de jongens stil zijn.

We houden het vol tot over zessen en dan gaan we de voorbereidingen voor de bbq treffen. Als dat gebeurd is gaan we heerlijk buiten zitten. De zon is weg op het terras, heerlijk temperatuurtje. Oh wat smullen wij van alle heerlijkheden. Na het eten ruimen we de boel op, drinken een bakkie en dan gaat het strijdtoneel weer aanvangen.

We spelen twee spelletjes Tokken en weer winnen de jongens. Balen hoor. Ik schrijf dit verhaaltje om 22.45 uur en de regen komt nu met bakken uit de hemel. Maar ik denk maar zo, wat nu valt, valt morgen niet. We wachten het maar af.

Sylvia

Weten ze wie jullie zijn dat ze jullie huisje 69 hebben gegeven
Lekker rustig voor de rest????
Heerlijk verhaal zeker voor de boysmet Tokken