mariannebrinkopreis.reismee.nl

I want to ride my bicycle

Ja dat wilden we allevier deze dag. We begonnen de dag met een regenbuitje. Maar als je bij Albert Heijn rondloopt en je karretje volgooit met allerlei heerlijkheden merk je daar niks van.

Vol goede moed reden we weer naar onze bungalow. Het was droog. Koffie en thee met een appelflap en dan zetten de jongens de fietsendragers achterop de auto’s.

We besluiten naar Otterlo te rijden en te lunchen bij De Waldhoorn, ons favoriete restaurant. We smullen van de overheerlijke broodjes en stappen dan op onze stalen rossen. Poncho’s en paraplu’s gaan mee in de fietstassen. Maar die hebben we voor nop meegesleept.

Het was heerlijk fietsweer. Briesje, af en toe wat wolken en verder zon. We fietsen een hele mooie route en genieten volop. Af en toe stoppen we voor een droppie en een slokkie en om te genieten van de mooie uitzichten.

Als we bijna 40 km hebben gefietst zijn we weer bij de auto’s. We rijden naar huis en ik ga de keuken in. Dit keer maak ik heerlijke shakshuka. Een overheerlijke recept van mijn neef Hamma (ben verslaafd aan dit recept).

Uit eten wordt niks deze vakantie. We mogen niet met z’n vieren aan een tafel en de temperatuur om buiten te eten is ook niet om naar huis te schrijven.

Tijdens het eten hebben we allemaal een rood hoofd. We zijn verbrand door de zon en wind. Wat was dit een verrukkelijke dag tot nu toe.

Als het gerecht klaar is, gaan we aan tafel. De pan is groot en we denken dat we veel te veel hebben. Maar niets is minder waar. De pan is bijna leeg. We willen naar Co lopen voor ons toetje. Maar dan begint het weer te regenen.

Geen ijs dus, maar eigenlijk vinden we dat best. Even pas op de plaats. We spelen nog twee spelletjes Tokken en de meisjes en de jongens winnen allebei een keer. Ook nu staan er weer teveel nootjes op tafel. Als we weer thuis zijn gaan we afkicken.