mariannebrinkopreis.reismee.nl

Raindrops keep falling on my head

Ik vond de titel van dit verhaal wel geinig. Deze had ik gisteren al bedacht. Maar het liep anders.

Het ochtendprogramma van deze dag verliep als gisteren. Tijdens het ontbijt regende het. Op weg naar Beekbergen voor de boodschappen was het droog. En tijdens de lunch regende het ook.

Maar toen ..... de lucht brak open en af en toe kwam de zon tevoorschijn. Snel op pad. Als eerste gingen we naar de natuurbegraafplaats De Heidepol. Daar ligt sinds mei verleden jaar de broer van Jon begraven. Het is een prachtige begraafplaats. We maken daar in de bossen een flinke wandeling.

Dan rijden we naar de Posbank. Het weer is nog steeds heerlijk. We maken ook daar een flinke wandeling. We genieten van het geweldige uitzicht. Als we na vele kilometers van dalen en klimmen de auto instappen, begint het te regenen.

We besluiten naar Co te gaan voor ijs. Heerlijk. En het is pas de tweede deze vakantie. Thuis drinken en knabbelen we wat. En dan ben ik de kok. Ik maak verschillende tosti’s. Ik begin met het fabriceren van die dingen om 17.15 uur en om 18.00 uur eten we.

Tegenover onze bungalow is een vijver. Daar zwemt een moeder eend met acht kleintjes (puppies volgens Lorèn). We zien deze ook steeds als we met Lorèn naar het park gaan. Het is te grappig om te zien dat als Chris naar buiten loopt, deze kleine eendjes op hem af komen. Steeds maar weer.

We hebben flink getippeld (gewandeld bedoel ik dus) vandaag. En omdat de vooruitzichten voor deze avond niet al te best zijn, skippen we de avondwandeling.

Koffietje, theetje, lekkere koeken, later nootjes bij de Spa en whisky en dan doet Chris voor de tweede keer deze week de open haard aan. Kant en klare blokken. Hij stapelt ze zoals genoemd op de verpakking 2 onder, 1 overdwars erop, en daarboven nog 2. Aanmaakblokjes aansteken en hupsakee. Prachtige vlammen.

En dan ineens dondert een van de bovenste blokken van de stapel. Net niet op de grond. Ik had mijn telefoon al in mijn handen om 112 te bellen. Bloedheet wordt het in de bungalow.

De meisjes (en Jon ook) willen Tokken. Maar Chris wilde bij de vlammen blijven. Pyromaantje. Als Jon het bord met de kaarten klaar zet, moet Chris er aan geloven. De jongens en de meisje winnen allebei een keer. De stand is nu 4-4.

Ben benieuwd wie tweede wordt aan het einde van de vakantie.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!