mariannebrinkopreis.reismee.nl

Troosteloze dag

We stonden op terwijl het regende. De jongens halen broodjes en we ontbijten uitgebreid en lang. Na het badritueel gaan we naar Beekbergen naar ome Albert. We gaan vanavond gourmetten. We slaan veel en veel te veel vreterijen in. En houtblokken voor de open haard.
Want dat lijkt ons gezellig vanavond met dit weer.

Ook nemen we broodjes mee voor de lunch en appelflappen voor bij de koffie. Die laatsten verorberen we meteen als we terug zijn van boodschappen doen. En dan regent het wat minder. Hupsakee, wandelschoenen aan, parapluutjes paraat en ik trek, voor de zekerheid mijn regenponcho aan. Dat ik voor Jan met de korte achternaam loop, boeit mij niks.

Als we drie stappen buiten hebben gezet, blijkt dat ik die poncho niet voor niks heb aangetrokken. We lopen een half uurtje en gaan weer naar onze bungalow.

We lunchen en dan is het droog. Hupsakee, het ritueel herhaalt zich (ook de vreselijke poncho gaat weer aan). En dan lopen we een dik uur door die heerlijke bossen. We genieten volop. Het is best wel een aardige temperatuur. Als we later weer thuis zijn, borrelen we weer met tig versnaperingen.

We zien op Buienradar (achterlijke app en trouwens al die apps die het weer voorspellen) dat het zo droog wordt. We besluiten te gaan fietsen. De vehikels worden opgetuigd en wij ook. Gaan met die banaan. Jippie, het is droog!

We fietsen het park uit en dan begint het weer te regenen. We keren maar weer om en gaan de voorbereidingen voor de vreterij maar beginnen. Jammie, heerlijk smullen.

Als we klaar zijn, en eigenlijk is dat best wel heel snel, is het droog. En we hebben nog geen dessert gehad. Dus ome Co, we komen er aan. We trekken de wandelschoenen aan en lopen in een half uur naar Co. Het winkeltje sluit om 19.30 uur. En we vertrekken om 18.55 uur.

We hopen dat hij vanwege het slechte weer niet eerder sluit. Maar als we iets voor 19.30 uur arriveren staat er een behoorlijke rij. Echt hè, niet normaal. We smullen van ons ijsje en lopen dan weer terug. Ondanks het slechte weer hebben we toch behoorlijk veel stappen kunnen zetten.

We spelen nog twee spelletjes Tokken, en weer verliezen de meisjes. Twee keer! We kijken dan nog naar de puntentelling van het Songfestival en veel te laat (het is inmiddels al zondag) zoeken we ons bed op.

Loes

Ondanks de buien toch een leuke dag met vooral veel plezier, vreterij en lol toch een heerlijke dag. Op naar nog meer mooie dagen ?‍♀️