mariannebrinkopreis.reismee.nl

Zon, wind, regen en een klein zwijntje

En dan is het zover. We kunnen vertrekken. Met af en toe een miezerbuitje pakken we de auto in. Carla en Jon vertrekken later, Carla krijgt vanmiddag eindelijk haar eerste vaccinatie. Het plan was om een fietsroute te doen vandaag. Maar met windkracht 8 en 9 vind ik het zelfs op mijn ebike niet te doen. En ook iedere keer je regenponcho te voorschijn toveren is geen pretje.

We rijden dan maar eerst naar ome Arie in Ugchelen om te lunchen. Het terras is daar prachtig overdekt. We willen na de lunch even shoppen in Apeldoorn. Maar parkeren met twee fietsen achterop je auto is niet ideaal. We rijden daarom eerst naar de Miggelenberg.

Inchecken is vanwege Corona (meer schoonmaakhandelingen) pas om 16.00 uur i.p.v. 15.00 uur. Bij de receptie vraag ik of ik de fietsen bij onze bungalow mag zetten. Dan vraagt het meisje welk bungalownummer we hebben. Ik geef haar het nummer op en ze vertelt doodleuk dat de bungalow al schoon is en dat ze ons de sleutel mag overhandigen. Nu is het pas 13.30 uur.

Geweldig. We laden de auto uit en pakken de tassen uit. Af en toe schijnt de zon en dan it’s raining cats and dogs. Als we alles uitgepakt hebben willen we gaan wandelen. Maar daar is weer zo een vreselijke bui.

We wachten dan maar tot Jon en Carla er zijn om verder plannen te maken voor vandaag.
Als het tweetal is gearriveerd pakken we de auto uit, drinken we wat en dan gaan we naar Beekbergen boodschappen doen.

Omdat we vanwege Corona niet in het restaurant kunnen eten en dat buiten in de wind ook niet ideaal is, besluiten we Chinees te halen bij ons favoriete restaurant. Thuis hadden we de tafel al gedekt.

We eten onze buiken vol, drinken nog een bakkie en dan is de lucht helemaal blauw. Snel wandelschoenen aan en de paden op ....

Boven in het park is een hek om de wandeling te starten. We lopen nog geen minuut en toen zagen we een stel staan. Ze wezen ons op een klein zwijntje dat moederziel alleen aan het grazen was. Wat een schatje. We hopen dat het kleintje snel zijn moeder en broertjes en zusjes vindt.

We lopen een klein uurtje en dan is het borreltijd. We spelen een spelletje Tokken, duurt zeker anderhalf uur. Helaas verliezen de meisjes. Dan borrelen (heerlijk Spa rood) we weer verder en veel te laat duiken we ons bed in.

Sylvia

Echte Hollandse vakantie wordt dit voor jullie?heerlijk genieten van een hapje en een drankje.
Wij konden niet weg Kees is door de koppelingsplaat gezakt en de auto was niet klaar. Vanavond maar thuis getokt met whitney en moesje,
Lekker genieten, morgen is het beter weer?

Nel kalsbeek

Heel veel plezier hopelijk hebben jullie morgen beter weer
?