mariannebrinkopreis.reismee.nl

Hiep hiep hoera, er is er eentje jarig....

We hebben een jarige. Jon verjaart. In de ochtend regent het een beetje. We doen de boodschappen en halen taartjes. In de bungalow smullen van deze traktatie. Het is al een tijdje droog en om 12.00 uur fietsen we weer een heerlijke route.

We fietsen van Eerbeek naar Loenen en weer terug naar Eerbeek. Toch zo’n 40 kilometer. We passeren ook de watervallen van Loenen. Toevallig hebben we daar verleden week een middag gezeten met Lorèn En de week daarvoor met Alies en Lorèn. Ze hebben daar heerlijk in het water gespeeld.

We fietsen weer langs het kanaal en rijden door de bossen en weilanden. Heerlijk. Als we weer in Eerbeek zijn moet Jon naar de apotheek. Zijn huisarts heeft een recept gefaxt naar de apotheek in Eerbeek. Je moet een lange adem hebben in dit dorp. Ik denk dat we zeker wel een half uur hebben gewacht. En niet omdat er veel klanten waren, maar omdat het werktempo in dit gehucht stukken lager ligt dan in het westen.

Uiteindelijk kunnen we naar het park terug. In de gang staat een fles rode wijn met een felicitatiekaart van Landal. Wat attent. De fles is overigens al naar een uurtje bijna leeg. En ik drink niet mee!

Dan gaan we ons omkleden voor het verjaardagsdiner in Apeldoorn. We gaan naar ‘t Zusje. Al een tijdje geleden gereserveerd omdat het restaurant heel snel vol raakt. ‘t Zusje zit bijna overal in Nederland.

We eten hier heerlijke gerechten en ook de dessertjes zijn verrukkelijk. Als we willen afrekenen zien we een soort taartje met vuurwerk voorbij komen. Een paar tafels verderop is een jarige. En Jon is ook jarig, dus wij willen ook zo’n taartje. En die krijgen we. We krijgen een kommetje met iets er in. We weten niet wat, maar my oh my, wat is dit heerlijk.

Dan gaan we weer naar Eerbeek. We vieren nog een klein feestje en dan moet Jon weer een jaartje wachten op z’n volgende verjaardag.

Marja

Hartelijk Gefeliciteerd Jon, jullie allemaal nog fijne dagen.

Peter

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag