mariannebrinkopreis.reismee.nl

Zalige zondag

We werden wakker met een knalblauwe hemel. De verwachtingen waren niet al te best. Toch besluiten we weer een fietstocht te maken. We hebben niet voor niks die mooie blauwe poncho’s aangeschaft.

Om 10.00 uur vertrekken we richting de IJssel. Inmiddels is de blauwe hemel veranderd in een behoorlijk wolkendek. Maar de temperatuur is nog steeds goed. De route is ook nu weer geweldig. We zien al heel snel de IJssel voor ons op doemen. We hebben een knooppunt gemist en moeten omkeren. We hebben zeker 5 km voor Jan met de korte achternaam gefietst.

Ineens zien we ons knooppunt. Dan gaan we de rivier over met het pontje naar Oldenburg. Een piepklein tochtje. Dan rijden we over een ellenlange dijk langs de rivier naar Bronckhorst. We hebben wind mee en dat rijdt toch wel zo lekker. Als we van de dijk afgaan, rijden we Bronckhorst in. Chris en ik hebben dit dorp toevallig een week of drie geleden ook bezocht toen we logeerden op Landgoed Ehzerwold in Almen.

We lunchen in dit piepkleine geweldige dorpje en rijden dan weer richting de IJssel. Daar gaan we weer met een pontje de rivier over. En ondanks een dik wolkendek is het nog steeds droog.

Dan rijden we weer richting Eerbeek. En plots begint het te spetteren. We stoppen en jippie, we mogen onze regenponcho’s aan. We zijn net twee ANWB-stellen. We hopen dat we Youp van ‘t Hek niet tegenkomen. In een van zijn shows sprak hij hier zijn afschuw over uit.

Na veel gehannes hebben we die dingen aan en eigenlijk vind ik het heel behaaglijk, zo’n eigen tentje over je stuur. Je zweet je alleen rot omdat er geen wind door heen komt. Maar net als ik dit overdenk, is de regen alweer gestopt. Jon en Chris ontdoen zich van hun regenjasjes (ik bedoel de poncho’s hè). Carla en ik houden voor de zekerheid die dingen nog even aan.

Na een rit van bijna 50 km zijn we weer op het park. Sandra (omdat ze dichtbij op de camping zit) en Celeste (omdat zij hier dichtbij woont) komen met hun gezinnen gezellig op bezoek.

Het huisje is gelukkig groot genoeg om anderhalve meter afstand te houden. De hele meute eet hier en na het eten is de rust bij de oudjes weergekeerd. We kunnen weer Keesen. Jammer voor de jongens dat ook vanavond de meisje met 2-0 wonnen.

Het was weer een gezellige dag en naar de weerberichten kijken we niet meer.

Peter

Pff bloedstollende verhalen

Sylvia

Heerlijk hoor die dementie bij jullie, iedere keer binnen een paar weken opnieuw een dorp of waterval "ONTDEKKEN" volgend jaar weer scheelt een hoop geld?????????