mariannebrinkopreis.reismee.nl

Chris, insectenvanger van Eerbeek

Na het ontbijt zoeken we een fietsroute. Zo gevonden en 30 kilometer. Dat is te doen met de gevallenen. Jon controleert of de fiets van Carla nog goed is. Dat is gelukkig het geval. Als hij zijn eigen fiets controleert, blijkt dat er iets niet goed is. Vraag me niet wat. Hij zet de fiets achterop de auto en gaat naar de plaatselijke fietsenwinkel. De fiets kan worden gemaakt en aan het eind van de dag worden opgehaald.

Het is nog prachtig weer. Jon huurt een fiets bij de receptie en dan kan de fietstocht beginnen. Eerst een stuk door het grote bos, over boerenlandweggetjes en een eind langs het kanaal. En ook over de paarse heide. Heerlijk.

Na een paar uur zijn we weer terug bij de bungalow. We knallen de fietsen neer en stappen in de auto naar het dorp. Inmiddels is het 14.00 uur en we hebben trek. In het centrum eten we een broodje buiten op het terras. Jon en Chris gaan de fiets van Jon ophalen en Carla en ik gaan boodschappen doen bij Jumbo. En dan begint het te regenen. En de paraplu’s zitten in de fietstassen.

We trekken een sprintje naar de buurtsuper. We knallen snel wat boodschappen in de kar en wachten op de jongens. In de stromende regen stappen we de auto in en rijden naar ons tijdelijk onderkomen. De regen is inmiddels gestopt.

We lummelen wat in huis en de reisleidster maakt verschillende tosti’s. ‘s Avonds relaxen we en spelen we spelletjes Keesen. 2-0 voor de meisjes. En dan gaat Chris op insectenjacht. Er zijn hier in huis een soort kevers, die geluiden maken als een krekel en springen als sprinkhanen. De vangst van vanavond was vijf stuks.

Gelukkig gaat het met de gewonden wat beter. En hopelijk zijn ze snel weer de oude.