mariannebrinkopreis.reismee.nl

Een goed begin......

Wat een heerlijke temperatuur om je vakantie te beginnen. Met een heerlijk zonnetje op onze bolletjes pakken we de auto in. Heerlijk als je je reistassen niet hoeft te laten wegen. Fietsen achterop de auto en gaan met die banaan. Snel nog even regenponcho’s scoren....

We hebben met Jon en Carla afgesproken bij La Palace in de Meern. Lekker drankje, taartje erbij, jammie. We rijden na een goed half uur naar Arnhem. We parkeren de auto bij Van der Valk en dan begint onze eerste fietsroute, 35 km.

Er staat een beetje wind maar omdat de temperatuur zo lekker is hindert ons dat niet. We zijn tien minuten onderweg, genieten van de zonnestralen. Carla zegt nog: “Heerlijk de eerste dag fietsen in het zonnetje.”

De reisleidster, ik dus, fiets voorop (gelukkig). En dan hoor ik gekraak en gekreun. Carla die achter mij reed, gleed onderuit, Chris knalde tegen Carla op en Jon dook over de kop over Chris heen. Oh nee, een vreselijke toestand. Carla stond snel op, onder het bloed, en ze dacht dat ze weer haar arm had gebroken. Chris moesten we van zijn fiets ontdoen. Hij had zich in de struiken laten vallen. Met ik weet niet hoeveel doornen in zijn arm stond hij ook weer op. Jon was ook opgestaan met pijn in zijn borst. En nu???

Carla kon niet meer fietsen. Gelukkig waren we niet al te ver van een kruispunt met de straat namen er op. Jon fietste naar zijn auto om de fietsen van hen weer op te halen. En om daarna met Carla naar Rijnstate (ziekenhuis in Arnhem) te gaan.

Chris en ik fietsten ook weer terug naar de auto. Nog even lunchen en dan wachten op berichten uit het ziekenhuis. Gelukkig woont Celeste in Arnhem dus daar wachtten we maar.

Het verlossende woord kwam na een tijdje. Niets gebroken gelukkig. De wonden zijn schoongemaakt en toen mocht het ongelukkige paar het hospitaal verlaten.

Op naar ons vakantiepark in Eerbeek. We komen daar tegelijk aan, inchecken en snel naar onze super-de-luxe bungalow. Auto uitpakken en op naar het stadje om wat te drinken en boodschappen te doen.

Dan weer terug om de boodschappen op te ruimen en dan beslissen waar we gaan eten. Traditie is om, als we in Hoenderloo zijn, de Chinees in Beekbergen te bezoeken. We zitten hier nu 9 km vanaf. Kippenstukkie om te rijden. Dus hup naar de Chinees. Na de overvloedige maaltijd maar weer terug naar ons onderkomen.

Alle tassen moeten nog uitgepakt worden. Ook weer zo gebeurt. Ik schrijf dit verhaal in de tuin van ons huis. Heerlijk weer is het nog. Het was weer een enerverende dag. Ben benieuwd wat ons nog meer te wachten staat.

Lex en Loes

Jullie maken weer wat mee....gelukkig is het goed afgelopen. Nu heerlijk genieten van de mooie omgeving....lekker eten en gezelligheid. Veel plezier met z'n allen.

Sylvia

Ik weet uit eigen ervaring dat jij flink kan overdrijven en ik hoop dat dit nu ook het geval is??Anders morgen jullie veel sterkte met de schaafwonden en spierpijn
Morgen maar een rustig dagen houden alleen ijsje halen bij Co in hoenderloo???

Cindy

Gelukkig is het goed afgelopen!!
Maar t was wel ff schrikken weer, nu genieten!!?

Loes

Jeetje dat is geen leuk begin. Heel leek zo mooi te beginnen. Gelukkig niets gebroken dus morgen maar een rustige dag. Gelukkig dan wel lekker gegeten vanavond. Fijne vakantie verder en hopelijk nog vele veilige fietskilometers?‍♀️?‍♂️

Alexandra

O jee wat een toestand. Doodeng dat fietsen achter elkaar. Maar ja, jullie kunnen ook niet met z’n vieren naast elkaar. Dat zou helemaal wat zijn!
Van de schrik bekomen en nu heerlijk genieten.
Op naar het volgende verhaal! Veel plezier.??

Rita

Oh oh oh...wat een story weer...sterkte voor jullie allemaal..hopelijk geen spierpijn de komende dagen..
Veel plezier deze 2 weken, liefs van ons