mariannebrinkopreis.reismee.nl

Luieren in Phuket

Vrijdag 8 februari 2019

Vandaag was het weer inpakken en wegwezen. We lieten Krabi achter ons en verruilden deze badplaats voor een andere, namelijk Phuket, Kata Beach. Als de koffers in een aparte auto zijn geladen en vertrekt naar Phuket, stappen wij de bus in. Onderweg drinken we koffie en later worden we bij een groot winkelcentrum afgezet om te lunchen.Een geweldig winkelcentrum. Het stikt hier van de eettenten en bij een pizzeria nemen we een pizza.

Dan stappen we weer in en gaan we naar een parelkwekerij. Waarom weet ik niet. Het boeit ons in ieder geval niets. Later horen we van Omie dat onze kamers in Phuket nog niet klaar zijn. En daarom deze onderbreking. Nadat een aantal dames uit onze groep een kralenketting, armband of oorbellen hebben gekocht, kunnen we vertrekken.

We komen hier nu voor de derde keer en weer is het drukker geworden. My oh my.Als we ingecheckt hebben gaan we naar de kamers, waar de koffers al staan. Hup zwemkleding aan en duiken maar.

‘s Avonds eten we met de hele groep en nemen we afscheid van Omie die de volgende groep weer gaat begeleiden. Heel gezellig allemaal.

Zaterdag 9 februari 2019

Onze eerste stranddag is een feit. Dit strand en de zee zijn wel zo mooi. Helderblauw water. Een feestje om in te zwemmen. We zijn al om 09.00 uurop het strand en gelukkig zijn er nog wat strandbedden en parasols. We genieten hier enorm. Wel is het bloedheet hier.

Als we een aantal maal gedobberd hebben, gaan we lunchen. En na de lunch willen we eigenlijk weg hier. Veel te druk en te warm. We halen de achtergebleven spullen op en gaan heerlijk in de schaduw bij een van onze zwembaden liggen. Er zijn er hier vijf, dus keus genoeg.

Tegen 18.00 uurgaan we naar de kamer om te douchen en dan gaan we op zoek naar een restaurant voor ons diner.Er zijn zo veel verschillende restaurants dat het moeilijk is een keuze te maken.

Uiteindelijk vinden we er een vlakbij ons hotel. Ook daar is het eten prima. Naast onze tafel zit een Russisch stel. Ze hebben allebei een mega pizza. Die krijgen zij niet op en ze vragen een doggybag. Na een kwartier hebben ze deze nog niet gekregen. Ze vragen het verschillende keren. Maar de halve pizza’s komen niet meer te voorschijn. Tot de baas er bij komt. Inmiddels is al een half uur verstreken. Die komt met een bord waarop twee stukken pizza liggen. Uit de vuilnisbak. En dan zal onze eigen ombudsman Chris het wel even opnemen voor die twee Russen. Het vertelt de baas dat hij respect moet hebben voor zijn klanten. En dan zegt de baas doodleuk dat de klanten respect voor hem moeten hebben. Gelukkig konden we de ombudsman meenemen uit het restaurant voor dat het mogelijk tot een handgemeen zou komen.

Wat een mafkees zeg die baas. En die Russen betaalden gewoon twee pizza’s. Dat hadden wij dan weer niet gedaan.We drukken snel onze snor en gaan een ijssie halen om af te koelen.

Sylvia

Jeetje het is overal druk en warm misschien toch een keer mee op wintersport ?????