mariannebrinkopreis.reismee.nl

Weer thuis

Zo zit je nog in het warme Zuid-Afrika en zo ben je weer thuis in het koude Nederland. Wat een overgang! Maar wat hebben we genoten van dit geweldige land. En dan niet alleen van de wilde dieren in de parken. Maar ook van de prachtige natuur, de heerlijke temperaturen, de goedlachse aardige Zuid-Afrikaanse bevolking en het verrukkelijke eten.
En wat een verschil met negen jaar geleden. Wat is Zuid-Afrika er op vooruit gegaan. Alle kinderen krijgen nu dagelijks gratis onderwijs, er is gratis gezondheidszorg, de salarissen zijn stukken hoger. In de meeste townships staan nu gewone huisjes in plaats van golfplaten hutten. En wat een mooie super moderne winkelcentra zijn er de laatste jaren gekomen. Echt top!
We hadden een kleine maar geweldige groep. En mede door hen hebben wij het ontzettend gezellig gehad. De koffers zijn uitgepakt, de wassen gedraaid en morgen gaan we gewoon weer aan het werk. En wat nooit gebeurt, we hebben geen reizen in het verschiet! Daar moet snel verandering in komen.
Voorlopig doen we het nog maar met de vele foto's van deze trip. Want die heb ik nu eindelijk kunnen uploaden. Het zijn er veel, veel te veel. En als je erg nieuwsgierig bent, moet je echt de map met de naam "De Big Five" van 7 oktober bekijken. Daar staan filmpjes van een luipaard. Wat een prachtig beest is dat. Oh Zuid-Afrika, I love you!
En hier vind je de foto's:

Monique

Wat gaat de tijd toch snel, maar weer enorm genoten van de reisverhalen. Of ik er zelf weer was.

Sylvia Vader

Hoi Marianne, Wat fijn dat jullie zo hebben genoten. Ik laat alles aan Whitney lezen want zij wil in het voorjaar met haar neef naar Zuid-Afrika deze reis maken.
Gaan we binnenkort weer een keer afspreken kun je het weer zo heerlijk smakelijk vertellen allemaal.
Groetjes van Sylvia