mariannebrinkopreis.reismee.nl

Een avond met een verrassende wending

We besloten na de drukke dag van gisteren het vandaag rustig aan te doen. We ontbijten en gaan dan heerlijk bij het zwembad relaxen. Ik zie dat de zee vandaag heel rustig is, dus ik haal snel mijn snorkel uit onze hotelkamer. Vol goede moed ga ik halverwege het strand de zee in. Bijna geen golfslag, maar met de stroming had ik geen rekening gehouden. In eerste instantie zie ik niet veel bijzonders. Maar dan ineens duikt voor mij een heuveltje op. Ja daar is koraal, niet zo mooi en veel als bij Gili Meno, maar toch. Ik zie ook wat oude bekende vissen, waaronder de "sigarenband vis" (Carla). Tien minuten later kijk ik waar ik ben beland en zie dat ik zeker driehonderd meter van mijn vertrekplaats ben. Ik probeer aan het strand te komen, maar dat kost mij veel moeite. Als dit uiteindelijk is gelukt, loop ik tegen de stroom in over het strand. Daar begeef ik mij weer in het water en zie wel waar ik uitkom. Ook hier weer behoorlijk veel koraal in mooie kleuren. Toch zijn er maar weinig vissen. Na een kwartiertje ben ik weer op dezelfde plek als net en vind ik het welletjes.
Ik ga Chris weer opzoeken bij het zwembad die zich natuurlijk af vraagt waar ik blijf. Ligt meneer gewoon te slapen! Ik duik (nou ja, ga voorzichtig het trappetje af) het zwembad in. Heerlijk alle zout en zand van mij afspoelen.
We gaan lunchen en ik begin aan mijn vierde boek op mijn ereader. Heerlijk. We plonsen nog een aantal keer en drinken nog wat bij het strand. Dan vinden we het welletjes. We gaan terug naar de kamer om te douchen.
We besluiten weer bij Square te gaan eten. We krijgen weer hetzelfde tafeltje aan de buitenkant aangewezen zoals de twee vorige bezoeken aan dit restaurant. En waarom weet ik niet. Ik wil liever in het midden van het restaurant onder de ventilator zitten.
We hebben het voorgerecht besteld en een tafel naast ons komt een jong stel zitten. Ik heb natuurlijk niet echt een zachte stem en de jongen van het stel vraagt waar wij vandaan komen. Zij komen uit Amsterdam. Nou dan begint het gesprek natuurlijk lekker op gang te komen. De onvermijdelijke vraag wordt door ons allen gesteld, wat doe je voor de kost. Chris vertelt over zijn baan en de jongen vertelt dat hij beroepsvoetballer is. En laat deze jongen (Attila Yildirim) nou ooit voor Ajax in de A1 hebben gespeeld. Later is hij naar FC Utrecht gegaan en momenteel speelt deze Turkse jongen als professional in Turkije. Tja het ijs is gebroken. De mannen hebben het druk over voetbal. Ik klets gezellig met Nikitaa. We hebben het onder anderen over reizen (hoe kan het ook anders) en zo af en toe vertel ik in welke landen we geweest zijn. En oh, Nikitaa heeft ook heel veel dezelfde bestemmingen op haar bucketlist staan. Hier is het ijs ook gebroken. Af en toe stoppen we met kletsen omdat dan een gerecht voor ons neus gezet wordt.
Maar als we allebei hebben afgerekend, besluiten we met z'n vieren te blijven hangen aan een tafeltje en nog wat te drinken. Het is reuze gezellig. En dan vraagt Nikitaa wanneer wij terugvliegen naar Nederland en met welke maatschappij. Ik vertel dat we zaterdagavond met KLM van Lombok naar Denpasar vliegen, van Denpasar naar Singapore en van Singapore naar Amsterdam. Nou dat is ook toevallig zegt Nikitaa. Mijn vader is steward bij KLM en vliegt zaterdagavond van Singapore naar Amsterdam. Wij hebben zijn naam opgeschreven. We gaan haar vader natuurlijk wel vertellen dat we hebben kennis gemaakt mijn zijn dochter en schoonzoon. Kleine wereld.
Inmiddels is het al 22.15 uur, we zijn nog lang niet uitgekletst, en we besluiten naar onze respectievelijke hotels terug te gaan. Maar niet voor we een afspraak hebben gemaakt om de volgende avond bij Asmara te eten met z'n vieren. Leuk!!!

Reacties

Reacties

de v Dijke s

Jullie hebben weer heel wat neegemaakt. Wat geweldig voor Chris. Leuk zeg dat t zo klikte tussen jullie. Nog heel veel gezelligheid en plezier gewenst. Xx

sylvia vader

Hoezo jij hebt een saai leven ??? Maar het is jullie gegund

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!