mariannebrinkopreis.reismee.nl

Culinair hoogstandje

Vandaag houden we weer een relaxdag. We ontbijten pas om 09.00 uur. Dat is een latertje voor ons. Ons ontbijt bestaat uit koffiebroodjes, toast met omelet, koffie en jus d'orange. Wel lekker, maar niet echt een culinair hoogstandje.
We luieren en lezen bij het zwembad en nemen af en toe een duik om af te koelen. Zelfs onder de parasol is het te heet.
Dan gaan we naar een strandtent voor de lunch. Chris neemt een ciabatta met tonijn en ik burritos. Echt verrukkelijk, maar nog steeds geen culinair hoogstandje. Dan lopen we we terug naar ons hotel en het ochtendprogramma wordt in de middag herhaald. Om een uurtje of vijf gaan we naar de kamer. Ik ga alvast de koffers inpakken. Morgen verkassen we naar Gili Trawangan.
En dan moet de derde maaltijd van vandaag genuttigd worden. We zoeken via Tripadvisor een restaurant uit. En de bovenste van het rijtje heeft altijd de beste recensies. We bekijken de reviews en de website van restaurant Bali Pearl en besluiten daar heen te gaan. Vijftien minuten lopen van ons hotel. Als je niet weet dat in dit lugubere straatje een restaurant zit, zet je het op een rennen. Echt vreselijk. We lopen het steegje wel in en komen dan in het paradijs. Wow, wat ziet het er hier poepie chique uit!
We worden naar een tafel begeleid en dan komt de chef van het restaurant ons welkom heten. Nadat we hebben opgegeven wat we willen drinken krijgen we een overheerlijke amuse. Jammie. Dan krijgen we ons prachtig opgemaakt voorgerecht en een zalig hoofdgerecht geserveerd. En omdat alles zo lekker is, gaan we er vanuit dat het nagerecht ook verrukkelijk moet zijn. Het duurt wel een kwartier voor het nagerecht van Chris klaar is, maar dat hebben we er graag voor over.
Oh wat een verrukkelijke maaltijd was dat. Dit was nou echt een culinair hoogstandje. We lopen terug naar ons hotel, nemen nog een afzakkertje. En dan vertel ik Chris dat het morgen precies veertig jaar geleden is, dat we "verkering" kregen. Hoe leuk is dat!

de v Dijke s

Wat leuk en bijzonder al 40 jaar bjj elkaar. Gefeliciteerd..Het klinkt allemaal heerlijk dat eten....Heel veel plezier en n goede reis naar jullie volgende locatie. Geniet ervan!