mariannebrinkopreis.reismee.nl

Wandelen en relaxen

Vandaag houden we het rustig. We gaan na het ontbijt wandelen bij het hotel. Dit ligt zo mooi tegen de Drakensbergen aan. Vanuit de kamer hebben we prachtig uitzicht. We lopen een eindje met een smal riviertje op en komen dan bij de waterval. Niet echt imposant vanwege landurig droogte, maar wel mooi.
We zien in het gras knalrode behoorlijk grote sprinkhanen zitten. We een wonderlijke beesten zijn dat. We lopen weer terug en gaan dan over de golfbaan bij het hotel naar de hangbruggen over het riviertje. Zo gammel als wat en op eigen risico te gebruiken. Nou dan weet je het wel! De kwaliteit van de hangbrug laat te wensen over, maar we wagen ons er toch maar aan. Gelukkig ging alles goed.
Dan drinken we wat fris, want het is hier bloedheet met een aardige bries. We trekken zwemkleding aan en gaan heerlijk relaxen bij het ijs- en ijskoude zwembad. Een duik is niet aan te bevelen. We luieren en lezen en dan gaan we lunchen.
's Middags herhaalt dit ritueel zich en 's avonds eten we a la carte. Normaal overheerlijk. Gisteren en eergisteren werd een buffet klaargezet en dat was veel en veel lekkerder. We drinken nog wat in de lobby en dan is aan deze luie dag ook weer een eind gekomen.