mariannebrinkopreis.reismee.nl

Money, money, money.....

Zaterdag 30 mei 2015
Vanochtend om 08.30 uur al vertrokken richting Airport JFK. Wat een gedoe zeg. De rit ging ondanks file bij de tolpoort vrij snel. $ 14 cash. Dat hebben we dus niet meer. Creditcard betaling kan niet. Rijd maar door zei de mevrouw. Mooi zo. Rekening komt via verhuurbedrijf. We shall see.
Dan volgende tolpoort $ 8 cash, dat wordt 'm dus ook niet. Deze kauwgum kauwende mevrouw, die alleen maar oog voor haar telefoon heeft, zegt dat we aan de kant moeten wachten op de officer. Het was 09.30 uur en de officer kwam niet. Dan maar effe halen die vent. Ik legde uit wat er aan de hand was en hij vroeg hoe lang we al wachtten. Beetje overdrijven kan ik goed en he said: So long? We kregen een rekening die we binnen twee weken moeten betalen. Had die trut ons dat niet kunnen geven? En by the way, we betalen niks.
Dan rijden we verder. De auto mag met een lege tank worden ingeleverd. Je raadt het dus al. Benzine bijna op. Tank zo gevonden, maar hier ook alleen cash betaling. Dan eerst maar even pinnen en iets bij tanken.
Tijd voor koffie. Poeh, poeh, wat een spanning op deze zaterdagochtend.En het is pas 10.15 uur.
We drinken koffie en fruitshakes bij ome Mc, heerlijk buiten in de zon. Want ook vandaag is het bloedheet. Effe facetimen met het thuisfront en dan gaan we weer verder. Tussen de middag eten we een broodje bij Subway en dan gaan we naar Long Beach. Een prachtig strand aan de Atlantische Oceaan. We parkeren de auto op een parkeerterreintje (mogen we hier wel staan?). Dan lopen we een straatje in richting strand. Een prachtige houten opgang brengt ons naar het spierwitte brede strand. Maar we komen er niet op zonder kaartje. We kunnen die ergens, drie blocks verderop, gaan kopen. We vinden dus niks. Dan lopen we weer een straatje in naar een andere strandopgang. Daar zit ook iemand met oordopjes in. We negeren de persoon en lopen gewoon door. We zien het strand en van de zee maar een metertje of vijftig. De bewolking hangt heel laag. Omkeren dus. We lopen nog een stukkie en dan zoeken we de auto weer op. Maar wat gebeurt daar? Twee parkeerwachters schrijven bij onze auto een bon uit. We hebben geen permissie daar te staan. Shit! Een boete van $ 75.
De beambte vraagt nog wel of het een rental car is. Wij beamen dat. Hij zegt dat het verhuurbedrijf niet weet dat wij een boete hebben gekregen. En de beambten weten onze adressen niet. We hoeven de boete dus niet te betalen volgens de beambten, huh? We wachten het allemaal maar af.
Dan rijden we naar een shoppingmall om weer te shoppen. Heerlijk. Inmiddels is 14.00 uur en erg druk. We besluiten naar de airport te rijden daar lekker buiten te gaan zitten. We zijn daar ondanks tig stoplichten al snel. We leveren de auto in en gaan met de skytrain naar de luchthaven. We zitten heerlijk buiten te kijken naar alle taxi's die langs komen en naar alle mensen die bepakt en bezakt de taxi's instappen.
Dan gaan we de bagage droppen. Inchecken hebben we gisteravond al gedaan.
Als alle perikelen achter de rug zijn gaan we een overheerlijke pizza eten en wachten tot we kunnen boarden. We vliegen van Airport JFK naar Reykjavik en van Reykjavik naar Amsterdam. Onze koffers zijn doorgelabeld dus daar hebben we geen omkijken naar.
We vertrekken precies op tijd, om 20.40 uur en om 06.00 uur plaatstelijke tijd landen wij in Reykjavik. We stappen het ene vliegtuig uit en de volgende weer in. Wel eerst door de douane natuurlijk.
En ik heb een klacht. Mijn slaappil heeft gedurende deze vlucht van vijf uren, geen seconde gewerkt. Echt balen. Ik hoop maar dat de pil zijn werk gaat tijdens de laatste vlucht van drie uur naar Schiphol. Gaap!
En dat is gelukt. Ik werd drie kwartier voor de landing wakker. Heerlijk. Dan nog even van de polderbaan naar de luchthaven en wachten op de koffers. Duurt lang. Celeste staat al op ons te wachten. We eten nog een broodje bij La Place en thuis pak ik snel de koffers uit. En op deze troosteloze regenachtig zondag zit de eerste was al weer in de machine.
Hoe lang mag ik nog werken voor de volgende vakantie?

Nel kalsbeek

Gelukkig weer heelhuids thuis ik heb genoten van jullie reis en prachtige foto's kijk nu al uit naar je volgende reis xxx

Hans Visser

Dank jullie wel voor de mooie verhalen. Nog vier weken en dan gaan wij ook op vakantie (Philadelphia, Puerto Rico - Miami) heb je route naar de Amish even overgenomen. Chris, wat voor LP's zoek je? Heb ook nog wat staan....

Monique

Ik heb weer genoten van jullie belevenissen. Op naar ZA ????

corrie

Zo weer in het vertrouwde landje hoop dat alles weer lekker schoon
Is en morgen genieten van het mooie weer? ? En weer werken xx
n