mariannebrinkopreis.reismee.nl

Drijvende markt en nachtelijke treinreis

25 januari 2014 Met de bus reden we naar Damnoen Saduak naar de drijvende markt. Bij de opstapplaats stappen we in longtailboten. Die varen met een rotvaart door de kleine kanaaltjes. De plaatselijke bevolking woont hier in huizen op palen. Ze wassen, plassen en maken hun groente "schoon" in het water van het kanaal.  Na een klein half uurtje varen komen we bij de drijvende markt aan. Hier wordt in longtailbootjes van alles verkocht. Groente, fruit, kleding. Erg leuk. Naast de kanalen is ook een vaste markt. Hier worden allerlei kitsch verkocht.  We eindigen bij een koffietent voor de beste koffie van Thailand. En weer komt hetzelfde vrouwtje van jaren geleden op ons af om ons tigerbalsem aan te smeren. Goedkoper dan de Hema, heeft ze op een bordje staan. Met de bus gaan we weer terug naar het hotel. Onderweg lunchen we in een restaurant aan een rivier. We krijgen weer allerlei heerlijkheden aangeboden. Om 14.30 uur zijn we weer in het hotel. We zijn al uitgecheckt en hebben dus geen kamer meer. We gaan heerlijk relaxen bij het zwembad. Om 16.30 uur stappen we met ons hele hebben en houwen de bus weer in voor een rit naar het station. Tegenover het station dineren we in hotel Centre Bangkok. De trein zal ons naar Surat Thani brengen. Daar staat een bus ons weer op te wachten voor een ritje naar ons tijdelijk onderkomen voor drie nachten in Khao Sok. Na het diner lopen we via het metrostation naar de trein. Onze koffers zijn al naar binnen gebracht. We hebben vaste plaatsen tegenover elkaar. Van onze stoelen wordt een bed gemaakt. Het andere bed hangt erboven. En ik mag daar de nacht doorbrengen. Via een laddertje kan je daar komen. Hilarisch. Om 22.00 uur worden we geacht stil te zijn. Ik ga heerlijk lezen. Ik heb mijn leeslampje op mijn ereader gemonteerd. Maar die heb ik helemaal niet nodig. Aan het plafond, naast mijn hoofd dus, hangt een tl-buis, die de halve wagon verlicht. Heel erg irritant. Ik val af en toe in slaap. Maar net als thuis moet ik af en toe naar het toilet. Dus ik daal in de nacht twee keer het laddertje af en weer op. Om 07.00 uur is bijna iedereen wakker. De aankomsttijd zou 07.00 uur zijn. Maar we hebben twee uur vertraging. Balen dus. Het is een vrolijke boel zo 's morgens vroeg in de trein. Er wordt koffie, thee en jus d'orange gebracht. Om 09.30 uur komen we aan. We zetten de koffers in de bus en gaan ontbijten in een restaurant tegenover het station. Om 10.00 uur vertrekken we weer en hebben dan 3 dagen geen internet. Balen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!