mariannebrinkopreis.reismee.nl

Richting Nederland

Weer een vroegertje vanmorgen. Om 07.30 uur reed de bus al weer weg. Ontbijt achter onze kiezen en de koffers in de bus. Mijn koffer had ik al buiten mijn kamer gezet. Tijdens het ontbijt heeft iemand van het hotel deze in de hal gezet. Geen doen van de tweede etage naar beneden.


Het weer is ook nu weer heerlijk. We rijden naar Oostenrijk. We gaan door de Brennerpas. Geen file. Daar bezoeken we het leuke plaatsje Rattenberg. Een mooi straatje langs de rivier de Inn.

We lopen door het leuke straatje. We bezoeken eerst een banketbakkerij waar we apfelstrudel aangeboden krijgen. Thee of koffie en een mooie beker kregen we. Ook wordt getoond hoe zo’n verrukkelijk gebakje gemaakt wordt. Heerlijk hoor.


Dan gaan we langs de rivier lopen en foto’s maken. We lopen naar een klein winkelcentrum, daar halen we broodjes en wat te drinken. Op een picknicktafel langs de rivier verorberen wij deze.


En dan wachten we tot 13.15 uur om weer te vertrekken. Jan gaat nog even tanken en hup daar gaan we weer. Het is ook hier bloedheet, 25 graden. Maar we klagen niet.


Op de snelweg richting Duitsland gaat het lekker snel. Aan de andere kant wat minder. Wat een file zeg, er kwam geen eind aan. De temperatuur stijgt nog steeds, 32 graden inmiddels. Jan stopt de bus rond 15.00 uur bij een parkeerplaats met verschillende winkels en restaurantjes. We nemen alledrie een magnum. Heerlijk.


Een half uur later zijn we al weer onderweg. We passeren München en nu gaat het op schieten. Ons hotel staat in Zusmarshausen. Ja ja, we komen nog eens ergens op de wereld. Tegen 16.45 uur zijn we in ons hotel. Ik heb een overnachtingstas gemaakt, zodat ik niet met mijn koffer hoef te zeulen.


Ik krijg een kamer op de begane grond. Ik zet mijn spullen in de kamer en dan gaan we op het terras een drankje doen. Jeetje wat is het hier heet zeg. We zitten met de hele ploeg buiten en op een moment gaan we naar binnen voor het diner.


Heerlijk tomaten met mozzarella en spaghetti. Tja je komt uit Italië en bent nu in Duitsland. Huh!

En een overheerlijk ijsje toe.


Dan gaan we weer met een ploegje buiten zitten. Het begint nu eindelijk een beetje af te koelen. Ik schrijf dit bericht en ik weet dat ik geen internet heb. Dus ik weet niet wanneer dit online komt.


Ik ga ermee nokken, morgen om 05.30 uur gaat de wekker weer….


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!