mariannebrinkopreis.reismee.nl

Schoolreisje

Ook vandaag staat fietsen op het programma. We zetten de fietsen achterop de auto en rijden naar Almen. Een geweldig plaatsje in de Achterhoek. Chris en ik hebben daar een paar weken geleden gelogeerd in Landgoed Ehzerwold.

We zetten de auto midden in het dorp en dan beginnen we aan de fietstocht. Hier ook weer landerijen en bossen. We zijn net een uurtje onderweg en Chris die steeds achterop rijdt, stopt. Hij staat tegen iemand te praten. Later horen we dat dit een oud-collega van hem was. Zomaar in de middle of nowhere. Het moet niet gekker worden.

Als we in Vorden zijn zoeken we een restaurant. We vinden er een, Het Meestershuis. Geweldig, ingericht als een oude school. De tafels en stoelen. We kunnen kiezen uit Proefwerkjes, Meesterwerkjes of Klassenwerkjes. We kiezen allevier drie Meesterwerkjes. Je kiest van de kaart drie overheerlijke gerechten. Wat een zaligheid. En we hadden geluk dat de koks geen speelkwartiertje hadden. En de studiedag was gelukkig ook al geweest.

Dan stappen we weer op de fiets. Maar oh nee, het begint te regenen. Poncho’s aan en trappen maar. We hebben nog een ritje van een stief kwartiertje voor de boeg. Gelukkig houden de poncho’s het water goed tegen. Als we weer bij de auto’s zijn wordt de regen minder. Fietsen achterop en dan rijden we weer naar Eerbeek.

Bij ons huis laden we uit. We zijn net op tijd voor de handbalwedstrijd VZV-VOC. Heerlijk, oude tijden herleven.

Om 17.30 uur stappen we weer in de auto om naar Hoenderloo te rijden voor ons diner. Ook nu eten we weer heerlijk. We nemen hier een dessert terwijl we vlak bij ome Co zijn.

Vol gegeten gaan we weer terug naar ons huis. We rijden via Loenen door de bossen. En dan zien we tig zwijnen. We zijn er voorbij gereden, Jon keert de auto en rijdt weer terug. Het lijkt wel of we op de Bow Valley Parkway in Canada rijden.Daar stopten en keerden we ook vaak voor wild. We zien uiteindelijk nog een paar zwijnen. Het zit ons dit jaar echt mee, wat het wild betreft. Prachtig.

In de bungalow spelen we nog een paar potjes Keezen. Ik moet trouwens van de jongens vertellen dat ik verzuimd heb te melden dat zij van de week ook nog twee potjes hadden gewonnen. Bij deze dus!!! En vanavond winnen de jongens en de meisjes allebei een spelletje.