mariannebrinkopreis.reismee.nl

Fietsen, fietsen en nog eens fietsen...

Vrijdag hebben we een route gefietst richting Zutphen. Via allerschattigste weggetjes door weilanden, langs prachtige boerderijen richting de IJssel. Het weer zit gelukkig weer mee. Af en toe een warm zonnetje en niet al te veel wind.

Op een moment hebben we een knooppunt gemist. We stoppen en dan ruik ik een bakkerij. We draaien ons om en zien aan de overkant van de weg een geweldige bakkerijtje met terras.

Hoppa, warme chocomelk (helaas geen slagroom) en appeltaart. We willen voor de lunch broodjes meenemen. Maar de appelflappen zien er zo heerlijk uit. Dus meenemen.

Als we buiten op het terras zitten, gooi ik in de groep dat ze hier ook al gevuld speculaas hebben. Vers uit eigen bakkerij. Lekker voor vanavond bij de koffie. Fietstassen worden volgepropt.

Na deze smullerij fietsen we weer verder langs de IJssel. Zutphen is niet in onze route opgenomen. Maar als we de brug over de IJssel zien, besluiten we het hanzestadje te bezoeken.

Met de fiets rijden we door de leuke straatjes en over geweldige pleintjes met de vele terrassen. We zitten nog vol van de appeltaart, dus de terrassen slaan we over.

Dan gaan we weer terug naar Eerbeek. We drinken wat en dan gaan we naar het dorp voor boodschappen, vanavond eten we weer thuis. Na het eten snoepen we van de overheerlijke gevulde speculaas, kijk ik de handbalwedstrijd VOC-VZV. En dan doen we nog een paar potjes Keesen.

Zaterdag besluiten we met de auto naar Otterlo te rijden met de fietsen achterop. We gaan dezelfde route rijden als de eerste dag van onze vakantie die onfortuinlijk eindigde in het ziekenhuis omdat Carla dacht dat ze haar arm had gebroken.

We parkeren de auto in Otterlo en dan starten we de route. Nu rijden we over de heide en door prachtige bospaden. De heide is prachtig. Het is behoorlijk druk in de bossen. We rijden in Arnhem naar ome Arie van der Valk voor de lunch.

Dan fietsen we naar de natuurbegraafplaats Heidepol waar de broer van Jon een paar maanden geleden is begraven. Wat een prachtige begraafplaats is dit. Erg rustgevend.

Dan fietsen we weer terug naar Otterlo over die mooi heide. We zetten daar de fietsen weer op de auto en rijden dan naar Hoenderloo naar ome Co. We zijn al acht dagen op de Veluwe en we hebben nog geen een ijsje gegeten. Heerlijk zo’n ijsje.

Na deze smulpartij rijden we weer terug naar Eerbeek. In het centrum doen we nog wat boodschappen voor vanavond en dan rijden we weer naar ons onderkomen. In de regen die nu pas uit de lucht komt vallen, halen we de fietsen van de auto’s. Als wede auto’s leeg hebben gehaald is de regen alweer gestopt.

We eten thuis en na het eten kijken we Ajax en bij de koffie smullen we weer van die overheerlijke gevulde speculaas. Als de voetbalwedstrijd is afgelopen spelen we natuurlijk weer een paar potjes Keezen. En weer winnen de meisjes. Geen gein meer an.