mariannebrinkopreis.reismee.nl

Op pad met de boswachter

Woensdag was een beetje een troosteloze dag. Veel wind en af en toe een bui. We gaan naar het dorp boodschappen doen. We gaan vanavond gourmetten. We knallen ons boodschappenkarretje vol met heerlijkheden en rijden terug naar de bungalow.

We maken wat tosti’s en gaan dan wandelen. We nemen de parapluutjes mee, want je weet maar nooit. We lopen via het park zo het bos in. Wat een prachtig gebied. Plots staan we op de mooie bloeiende heide. Wat een kleurspektakel. Dan lopen we weer terug. Af en toe parapluutje op en dan weer niet.

In de bungalow gaan we lekker lezen en de maaltijd van deze avond voorbereiden. Wat een knusse bedoening. We eten weer overvloedig en balen dat de bungalow weer ruikt naar gourmet. Na het eten even Keesen. De meisjes winnen 2 keer en de jongens 1 keer.

Donderdagochtend stappen we weer op de fiets. We fietsen een route van 40 kilometer. Door de bossen, over geweldige landweggetjes en over hele smalle paadjes. Wat geweldig. In Brummen lunchen we bij het Proeflokaal aan het Marktplein. We hebben geluk dat het net 12.00 uur is geweest. We bestellen allevier een twaalf-uurtje. Niet normaal wat allemaal op onze borden lag.

Dan fietsen we weer verder. Aan de rand van een bos zien we weer een ree. We stappen af en als ik mijn fototoestel wil pakken verdwijnt de deugniet het bos in.

Wat een heerlijke relaxte route was dit. Om 15.00 uur zijn we weer terug. We drinken wat en laden de batterijen van de fietsen op. Vanavond gaan we weer fietsen met de boswachter in Otterlo.

De jongens zetten ze de fietsendragers weer op de auto’s en dan vertrekken we met de fietsen naar De Waldhoorn in Otterlo voor ons diner. Carla en ik namen een heerlijk gegrild en goed gekruid Barnevelds kippetje in het hooi. Smullen. De jongens biefstuk pepersaus.

Na het diner halen we de fietsen van de auto’s en begeven we ons naar onze gids voor vanavond. Onze groep bestaat uit 16 personen. We duiken direct het bos in voor een geweldige route. Ook rijden we over de knal paarse heide. We zien herten, reeën en een aantal zwijnen met kleintjes. Op verschillende plekken.

Ook stoppen we bij uitkijktoren Valenberg. Je hebt dan een prachtig uitzicht over het hele gebied. We zagen helaas geen wild. Dan fietsen we weer terug. Inmiddels is het al schemerig aan het worden.

Bij de Waldhoorn zetten we de fietsen weer op dragers. Dan gaan we via Hoenderloo weer terug naar Eerbeek. We nemen nu ook weer de Woestehoefweg. Omdat het pikkedonker is en er geen lantaarnpalen zijn zien we geen wild.

Chris zet op deze pikdonkere weg zijn grote lichten op. En dan in de verte zie ik twee oogjes. Wat voor beest is dit? En dan zien we aan de rechterkant van de weg een vos staan. Chris remt af en dan steekt de vos over, zomaar, geeneens een zebrapad hè. Wow wat geweldig. Even verderop steekt een muis over. Oh, I love de Woestehoefweg.

Om bijna 22.00 uur zijn we weer in ons onderkomen. Even deze geweldige dag evalueren en plannen maken voor de volgende dag. Oh life is good!

/oma

Wat geweldig allemaal en dat in Nederland mooi.g

Loes

Elke x weer zo leuk om te lezen wat jullie doen en meemaken. En je blijft het leuk verwoorden allemaal. Geniet nog van de komende week💪🤗

Alexandra

Wat gezellig allemaal. Lijkt mij ook prachtig om te zien, het heide gebeuren.
Lief dat je nog VOC-VZV hebt gekeken!
Nog een fijne week! 😘😘