mariannebrinkopreis.reismee.nl

We gaan naar Zandvoort al aan de zee....

....we nemen geen broodjes en koffie mee.

Vandaag was een stranddag en wat voor een. Dit strand was de overtreffende trap van Zandvoort. Cala Brandinchi heet dit strand. Het water is daar zo helder, glashelder.
Je kan wel 50 meter de zee in lopen en dan sta je nog maar tot je knieën in het water met die spierwitte bodem.
Ondanks dat het al oktober is, was het behoorlijk druk. We vragen ons af wat voor chaos het hier moet zijn in het hoogseizoen.
We plonsen af en toe, sommigen gaan alleen maar met hun voeten het water in. En we hebben gesnorkeld. Tenminste, Kees en ik. We zijn naar de linkerkant van het hele lange strand richting rotsen gelopen. Daar ging Kees voor de allereerste keer snorkelen. Het was alleen jammer dat hier bijna geen vissen en koraal zijn.
Ik ben natuurlijk verwend met snorkelen in o.a. Bonaire en Egypte. We waren er dan ook snel klaar mee.

We lunchten bij het gezellige beach restaurant en dan zetten we onze sessie v.w.b. het niks doen weer voort.

Tegen 17.00 uur komen er wolken en dan koelt het snel af. We rijden weer naar ons resort om te douchen en alvast wat in de koffers te stoppen voor de terugreis morgenmiddag.

En dan gaan we naar het stadje om een restaurant te zoeken voor ons laatste avond maal op het geweldige Sardinië.
We rijden met de auto maar het gezellige centrum. We rijden wat rond en dan ziet Sylvia ineens een Argentijns restaurant. Weer een keer wat anders dachten we allemaal. We kunnen de auto aan de overkant van het restaurant parkeren. We stappen uit en lopen naar het restaurant Artigianato. Buiten staan allerlei poppen(volgens Sylvia) in Argentijnse klederdracht. Als we aan komen lopen zien we dat het geen restaurant is, maar een soort Blokker zeg maar. Hilarisch.

We lopen verder het stadje in en een heuse braderie is gaande, heel gezellig. Uiteindelijk komen we bij een Italiaans restaurant terecht waar we overheerlijke pasta en tiramisu eten.

In het resort spelen we nog een paar potjes keesen. En eigenlijk begint het vervelend te worden. Weer winnen de meisjes. Volgende keer nemen we ganzenbord mee!!

Sylvia

Chris (in de vakantie omgebouwd tot LOU) had gewoon bij die Argentijn naar binnen kunnen lopen met Marianne (omgebouwd tot TINIE) want ze hadden hier potten en pannen genoeg in Argentijnse stijl alleen het eten niet.
Laatste keer tiramisu voor dit jaar gegeten thuis weer Sonja Bakker lezen en mee leven????

Delie

zo te lezen hebben jullie het helemaal toppie gehad en dan nu weer naar de heerlijke regenbuien in je eigenlandje

Loes

Als je het leuk en gezellig hebt is het zo om. Prachtige verhalen van een eveneens prachtige vakantie. Goede vlucht voor jullie, groetjes...

Oma

Het einde van vakantie heel veel genoten heb ik gemerkt bedankt voor het verhaal.