mariannebrinkopreis.reismee.nl

De klokkenluider van Sardinië

Vandaag verkassen we naar onze laatste bestemming, San Teodoro. Hier verblijven we twee nachten. We zitten dan nog maar een minuut of twintig van het vliegveld van Olbia af, waar vandaan we zaterdag weer naar Nederland vliegen.

Als de auto ingeladen is rijden wij eerst naar het schattige pittoreske dorpje Orosei. Daar zijn we al binnen een half uur. Dit dorpje sterft van de kerkjes. We bezoeken er een paar. We kunnen niet zien welk geloof er gepraktiseerd wordt, maar mooi zijn ze wel allemaal.

En ik ga nu uit de doeken doen dat wij al de hele reis een klokkenluider in ons midden hebben. In elke kerk hangt een los touw om de klok mee te luiden. Gisteren in het spookdorp was dat ook het geval. Kees trok aan het touw dat nog steeds in tact was. En daar ging de klok met een hels kabaal. Maar daar had geen sterveling natuurlijk last van.

Vandaag was dat wat anders. In een van de eerste kerkjes hing het touw buiten het kerkje. En hupsakee, daar ging Kees weer. De klok luidde door het hele dorp. Door een voorbijganger werd Kees op zijn vingers getikt. Maar dat deerde hem niet. Bij het volgende kerkje deed hij het gewoon weer. En ook het kerkgewaad dat aan de kast in een het kerkje stond Kees enig. We noemen hem vanaf nu: MAFKEES!

We lopen door de enige straatjes, moeten ons af en toe tegen een muur van een huis drukken omdat er een auto door moet. En dan gaan we op een behoorlijke kruispunt tegenover een school waar tig kinderen buiten spelen koffie en verse jus drinken. Het is bloedheet hier en al snellopen we weer naar de auto.

We besluiten naar ons hotel te gaan en lekker bij het zwembad te gaan hangen. Om 14.00 uur zijn we al in het prachtige hotelTera di Mare Resort en Spa. We checken in en onze kamers zijn al al klaar. Snel zwemkleding aan en dan lunchen we by the pool.

Dan luieren en zwemmen we tot een uur of zes. Dan gaan we douchen en ons klaarmaken voor het diner. We hebben water nodig dus we gaan naar Eurospin. Deze supermarkt vind je door heel Sardinië. We halen daar water en je valt om als je de prijs hoort. Voor een fles vantwee liter water betaal je maar € 0,17. Echt waar. Je bent gewoon sprakeloos.

Met de achterbak vol water en een zakdoppinda’s (ja, ja, het wordt vanavond echt gezellig ??) begeven we ons naar het restaurant voor een overheerlijke pizza en als nagerecht de vertrouwde tiramisu.

Ja en dan snel naar huis. Gisteren hebben we geen spelletjes keezen gedaan. Maar vandaag waren de jongens erop gebrand om te winnen. Maar wat wij (de meisjes) al wisten, was dat ze het dit keer ook weer niet ging lukken. 2-1 voor de meisjes ??

Sylvia

Ik laat die MAFKEES hier op Sardinie ze kunnen niet meer zonder hem?
Hij gaat maar in zo'n kerkje wonen met een bel aan de buitenkant of in dat spookdorp daar kent en ziet niemand die MAFKEES????Schaam mij dood overal waar hij aan die bel gaat rukken.
Thuis doet hij dit gelukkig niet in onze kerk aan de sluis want daar kan hij GELUKKIG niet bij komen?⌚⏰?????????⛪⛪⛪⛪⛪⛪⛪

Loes

Hilarisch die Kees hahaha, jullie hadden weer een topdag!! Groetjes

Oma

Weer leuk vertelt het schiet wel op bijna voorbij maar veel gezien leuk allemaal gr en behouden thuis komst .???