mariannebrinkopreis.reismee.nl

Een dagje relaxen

De weersvoorspelling is zo goed, 26 graden, dat we besluiten een dagje bij het zwembad te relaxen. We ontbijten en pas om 10.30 uur mogen het omheinde zwembad betreden. De lifeguard (zo wordt dit meisje genoemd, die de hele dag in een houten hutje zit en als je zou verdrinken er zeker niet uitkomt) komt met een grote jerrycan aan zetten. Er zit een verstuiver op de jerrycan en als we het hekje binnengaan, moeten onze voeten worden ontsmet met het vreemde goedje. Op zich heel raar, want iedereen die later binnenkwam hoefde dat niet.
Het is hier echt brandschoon.

We luieren, lezen en af en toe plonsen we in het ijskoude zwembad, je bent dan zo erg afgekoeld (eigenlijk onderkoeld) dat je wel een half uur in die bloedhete zon kan blijven zitten zonder dat je het warm krijgt. Af en toe vliegen er flamingo’s over. Het is echt sprookjesachtig hier.

Om 13.25 uur komt de lifeguard haar hokje uit om te vertellen dat we om 13.30 uur het zwembad moeten verlaten. Het is ons bekend, maar waarom is ons een raadsel. We gaan door het hekje en bestellen broodjes en tosti’s bij de bar. Dat wordt later gebracht naar de tuin waar wij ons inmiddels geïnstalleerd hebben.

Om 15.30 uur gaat het hekje weer open en kunnen we onze stoelen weer gaan bezetten. Kees en ik maken sudoku’s  en ik laat Kees zien hoe je een binaire puzzels oplost. Heerlijk.
Er is een licht briesje komen opzetten en ik lees mijn boek van Karin Bloemen over haar incest verleden uit. Hier ben ik vanmorgen aan begonnen. Wat een verschrikkelijke jeugd moet zij hebben gehad.
Laat in de middag gaan we naar boven om te douchen. We eten vanavond in het restaurant waar we gisteren ook hebben gegeten. Maar eerst gaan we naar het winkelcentrum aan de overkant van ons hotel. We hebben water nodig. Dat we toevallig langs de drop en chocolade komen, komt ons goed uit.
Ook nu was de maaltijd weer verrukkelijk en vandaag hadden we maar een punt tiramisu op!

Dan komt het hoogtepunt van de avond. Keesen, en eindelijk lukt het de jongens om ons te verslaan. 2-1 voor de boys. Dat is natuurlijk nog steeds geen 3-0. De meisjes staan nog steeds voor in het klassement.

Voor we gaan slapen pakken we de koffers weer in. Morgen is er weer een reisdag. I love it.

De v dijke's

Wat leuk om jullie reisbelevenissen weer te lezen. Volgens mij boffen jullie altijd met het weer. Geniet van jullie vakantie met z' n allen!

Oma

Weer leuk???