mariannebrinkopreis.reismee.nl

Flamingo’s everywhere

Ons doel vandaag was het stadje Bosa en de flamingo’s op het schiereiland Sinis. We volgen vanaf ons hotel de weg langs de kust naar het plaatsje Bosa. De route is prachtig met mooie uitzichten.
Al snel zijn we in Bosa. In alle reisgidsen staat vermeld dat dit een geweldige plaats is. Wij vonden het alle vier maar zo zo. We rijden eerst naar het kasteel boven op de berg. We zien het van verre al liggen. Er naar toe rijden is nog al een dingetje. De weg is steil en langs deze weg staan tig auto’s geparkeerd. En het is een doodlopende weg. Nou dan weet je wel wat voor chaos het wordt met al die hysterische Italianen. We komen doodleuk aangereden en een Italiaan wil weer naar beneden, hij raakt ons nog niet met zijn auto. Maar dat komt omdat Kees achteruitreed. Wat een sukkel zeg. Uiteindelijk vinden wij een plekje en gaan dan de huizenhoge (pfft, pfft) trap op.
We maken een rondje over het terrein en genieten vooral van het uitzicht. Dan gaan we met de auto naar beneden en op een piepklein dorpspleintje drinken we wat. Dan stappen we weer in.
Onderweg komen we een geweldig leuk tentje tegen aan een strand waar we onze eerste pizza van deze reis nuttigen.

Na deze intermezzo rijden we naar het schiereiland van Sinis. Daar schijnen ik weet niet hoeveel flamingo’s te zitten. De GPS kent de plaats niet maar we hebben Google Maps. Die vindt de plaats wel. En als we ik weet niet hoeveel keer links en rechts en rechts en links hebben gereden, moeten we een zandpad op (tussen koren door, het vee, de boerderijen en langs het tuinpad van mijn vader.. oh nee ik wijd nu te veel uit).
En plots zegt Google Maps dat we onze bestemming hebben bereikt. Via een vervallen schuurtje waarin Chris en Kees gaan staan plassen, bereiken we het zoutmeer. Daar zien we een aantal van die karretjes met zeilen over het zoutmeer rijden/vliegen.
Waarschijnlijk is dat een van de redenen waaromwe geen flamingo’s zagen. Geen een. Nog niet eens een mus en ook geen dode.
Teleurgesteld rijden we weer via dat zandpad van Wim Sonneveld naar de weg naar ons hotel in Cabras.
Daar zijn we al heel snel. We checken in en stallen de spullen op de kamers. We maken een rondje langs het mooie zwembad en de sportvelden. Dan gaan we wat drinken en besluiten we ‘s avonds in het hotel te eten.
We hebben om 19.00 uur een tafel gereserveerd in een zaal voor zeker 100 man en wij waren we het eerste half uur de enigen. Hilarisch gewoon.
We eten heerlijk en na het eten gaan we op de kamer van K&S een paar potjes keezen. De meisjes tegen de jongens en natuurlijk winnen de meisjes....

Oma

Is weer leuk genieten maar gr oma.???

Sylvia

Stond niet in de reisgids dat de Flamingo's met verlof zijn in de maand oktober, Hilarisch??????

delie

jo Sil wat een mooie rijs is dit echt genieten en leuk z,n reisverslag

Delie

ik bedoel natuurlijk reis maar dat snap jij wel toch?