mariannebrinkopreis.reismee.nl

Mooi paradijs

Vandaag was ons doel het paradijs, oftewel het strand van La Pelosa. Als we hebben ontbeten en uitgecheckt wordt onze bagage met een karretje van beneden naar boven gebracht. We laden in en gaan op pad naar Stintino. Dat is een plaatsje van niks maar we moeten er langs om in het paradijs te komen.

In Stintino bezoeken we een kitscherig kerke en drinken we koffie en verse jus d’orange. Ineens zien we een vrouwtje op een strandje lopen met naar mij idee een tijgertje aan een lijntje.Ze komt dichterbij en dan vertelt de mevrouw dat het een zeer dure bengaalse kat is. Vandaar dat lijntje. Dat beestje heeft een prachtige tekening en is precies een tijgertje.

We lopen langs het kleine haventje en stappen de auto weer in op weg naar het mooie strand. Daar zijn we al snel en met ons veeeeel meer toeristen. Iedereen parkeert de auto aan de kant van de weg. Dat doen wij ook. Maar dan komt een pikzwarte (ik geloof dat ik dit niet meer mag zeggen in Nederland, maar ik ben nu in Italië dus dan mag het misschien wel) verkoper van strandmatjes en vliegers ons vertellen dat het paradijs dus echt wel iets verder ligt.
We stappen weer in en rijden nog een klein stukkie. En als we uitstappen, weten we niet wat we zien. Spierwit zand, azuurblauwe zee en golven. En op die laatste had ik in ieder geval niet gerekend.
We gaan op het strand onze matjes neerleggen en kleden ons snel om. Snel naar de waterkant. Je moet zeker 40 meter lopen wil je tot je navel in het water staan. En helder, glashelder (geen reclame van Interpolis).
Wow wat is dit verrukkelijk. Na een klein half uur gaan we het water uit, laten ons iets drogen, kleden ons om en gaan dan naar het restaurant voor de lunch.

Na de maaltijd vervolgen we onze weg naar Alghero, ons einddoel van vandaag. We gaan op zoek naar hotel Soleado. De GPS wordt ingesteld en ik word na drie kwartier wakker omdat we op de boulevard rijden waar ons hotel is gevestigd aan het strand. We krijgen een kamer met uitzicht op zee, douchen, kleden ons om en dan lopen we naar het oude stadje. Ook wel klein Barcelona genoemd. Er hebben zich hier tig Catalanen gevestigd.

Na een stief kwartiertje lopen zien we aan de rand van het stadje twee treintjes staan. Een je is col en de tweede is helemaal leeg. Wij stappen in het tweede treintje.Er stapt verder geen passagier meer in. En het treintje met twee wagonnetjes rijdt ons door het schattige oude stadje.

We rijden door enige (zeer smalle) steegjes, leuke pleintjes en veel winkeltjes. Tijdens het rijden zien we een restaurant waarvan wij vinden dat we daar wel kunnen eten. Als we na een klein half uurtje uit het treintje stappen reserveren we het restaurant en gaan dan slenteren door de enige straatjes.

We verbazen ons over de drukte op dit tijdstip van het jaar. Wat zal het hier in de zomer megadruk zijn.
Als we uitgeslenterd zijn gaan we naar het restaurant. Hier eten we verrukkelijk. En we hebben zelfs nog een gaatje voor een megastuk tiramisu. Heerlijk.

Als we uitgegeten zijn lopen we over de boulevard weer terug naar het hotel. Even de route voor morgen in elkaar flansen en dan is er weer een dag voorbij.

Loes

Wauw, wat een belevenis weer en weer leuk geschreven. Gaat ook mijn lijstje reizen?

Oma

Jullie zijn weer lekker bezig zien al weer wat Van de dag eten jullie niet te veel kan je niet in je zwempak lekker bruin bakken maar.groma

Astrid

Klinkt weer heerlijk allemaal, jullie hebben het weer goed voor elkaar, leuk!!