mariannebrinkopreis.reismee.nl

Dagje portos (havens)

Vandaag gaan we naar het noorden van het eiland. We bezoeken eerst Porto Rotondo. Een geweldig klein havendorpje. We parkeren de auto en gaan aan de wandel. Al snel zijn we bij het schattige haventje. Via mooie bruggetjes lopen we langs de prachtige bootjes en jachten.
Dan drinken we aan het water wat en vervolgen we onze weg. Wat is het hier leuk!

Na ruim twee uren gaan we naar de volgende porto, Porto Cervo. Deze haven ligt in het gebied Costa Smeralda. De goudkust van Sardinië. Deze haven is erg luxe. Hier vind je de winkels van o.a. Prada, Hermes, Dior enzovoort. Tja, als je een jacht van 1,7 miljoen kan betalen (de jongens hebben even gegoogled of er voor ons ook een je te betalen is), draai je je hand niet om om een tassie van Gucci of een jassie van Prada te kopen. Kakkers allemaal.

We eten hier ook wat en we zoeken een betaalbaar restaurant uit om te lunchen. Dat valt nog niet mee. Als we zien dat we voor een drankje € 8,00 moeten betalen, vrezen we dat een broodje ook erg duur is. Dus hupsakee op zoek naar een ander restaurant. Die vinden we en we nemen een heerlijke panini. Het weer is heerlijk. Wat zeg ik, het is de hele ochtend al bloedheet.

Dan vervolgen we onze weg naar Palau. Ook om de porto te bezoeken en het mooie strand dat daar ligt. Maar als we er bijna zijn, gaat het betrekken en begint het een beetje te regenen. Jakkes, daar hadden we niet op gerekend.

We besluiten om de buurt verder te verkennen en dan komen we het schattige kerkje Stella Maris tegen. Heel mooi om te zien, ook van binnen. Ineens zie ik het doopvont gevuld met water. Ik roep Chris en ik pleur een handje water over zijn kop. Zo die is weer een keer gedoopt. De eerste doop was al te lang geleden. En dan is het weer droog en warm.

Dan rijden we terug naar Olbia naar het geweldige centrum met het mooie reuzenrad. We lopen door het leuke straatje met veel restaurantjes. We duiken een steeg in en vinden daar een lieflijk etablissement waar we gaan dineren. Vooraf krijg je in Italië een mandje brood en flatbread. Heerlijk is dat. We nemen nog koffie en dan gaan we naar de ijswinkel. Heerlijk.

Dan gaan we naar de haven waar onze auto staat, bij het reuzenrad. Deze is prachtige verlicht en verschiet telkens van kleur. Heel bijzonder. Dat ding draait de hele dag. Maar we hebben er nog geen sterveling in zien zitten.

Het blijft gedoe om ons hotel te vinden. Als we er eindelijk zijn gaan we de route voor morgen bekijken en de hoogte punten noteren.

Vooralsnog ben ik verliefd op Sardinië.

Corrie oma

Ik vind het verhaaltje weer gezellig je schrijft leuk.gr omaxx??

Alexandra

Wat leuk Mar dat je het zo leuk vindt Sardinië.
Geniet ervan! ?