mariannebrinkopreis.reismee.nl

Eerste dag in Sardinië

Een vroegertje vanmorgen. De wekker stond op 02.30 uur, maar een half uur eerder was ik al wakker. Hupsakee alle ochtendperikelen afhandelen en gaan met die banaan.
We hebben op Schiphol bij P3 weer een parkeerplaats gereserveerd en daar zijn we dan om 04.00 uur. Met de bus zijn we snel op de luchthaven.
My o my, wat een drukte op deze gewone woensdagnacht! Kees en Sylvia zijn er inmiddels ook. Maar het gaat heel snel. En al gauw drinken we wat en gaan we naar de gate.
We boarden en i.p.v. 06.40 uur vertrekken we om 06.50 uur. En alhoewel de piloot vermeldt dat we naar de Polderbaan moeten, is dat niet het geval.
We landen al om 08.45 uur op the vliegveld van Olbia. We zaten vooraan in het vliegtuig, zijn er als eersten uit en als we bij de bagageband komen zijn onze koffers er al. Die van Kees en Sylvia laten nog even op zich wachten.

Dan gaan we naar de carrental om de huurauto op te halen. Daar is het ook vreselijk druk. Ik denk wel 15 verhuurmaatschappijen. Bij die van ons moeten we een nummertje trekken. Er zijn 20 wachtenden voor ons. Wij hebben nummer 967.

En dan gebeurt er iets hilarisch. Een Nederlands stel komt binnen en gaat bij onze balie staan zonder een nummer te trekken. Na 5 minuten trekt de mevrouw toch een nummer. Ze blijft vooraan staan. Als er een balie vrijkomt, meldt zij zich. Maar dat steek ik even een stok(je) voor.
Ik ga naast haar staan en vraagt of ze aan de beurt is. Ze vertelt dat ze een huurcontract heeft. Ja duh wij allemaal in deze hal. Als ze haar huurcontract op de balie legt wil de beambte haar helpen. Ik trek haar nummertje uit haar hand en laat dat de beambte zien. Nummer 979. Ze moet dus nog heel lang wachten. Wat een trut zeg. Lachend (als een boerin met kiespijn) verlaat zij de hal.

Na een uurtje kunnen we eindelijk naar de auto en op weg naar ons hotel. In de auto zit GPS, maar deze stuurde ons niet direct naar het hotel. Uiteindelijk zijn we in ons prachtige Geovillage Sporthotel.
We kunnen nog niet inchecken. We knallen de bagage in een depot en lunchen bij het zwembad. Dan gaan we de stad Olbia in. Een prachtige schattig stadje met echte Italiaanse straatjes en een mooie jachthaven. We lopen een tijdje en dan is het tijd voor ijs. Het is bloedheet hier en we lopen nog in lange broeken.

Als we lang genoeg gewandeld hebben gaan we terug naar het hotel. Checken in zwemkleding aan en hup naar het grote zwembad. Maar wat is dat water koud.
Kees zwemt een paar baantjes, we drinken wat, luieren op een heerlijk bedje en dan gaan we een tafel reserveren in het restaurant voor vanavond.

We gaan naar de kamer lekker douchen en relaxen. Om 19.30 uur gaan we naar het restaurant. We eten verrukkelijk en de jongens kijken op hun telefoon Valencia - Ajax. Voor de rust is het al 0-2. We besluiten op de kamer verder te kijken en dan als de wedstrijd met de stand van 0-3 is geëindigd naar bed te gaan.

Cindy en Lynn

Veel plezier!! Geniet van jullie vakantie liefs ons xxx

Rita

Fijne vakantie en zeker genieten van het heerlijke Italiaanse eten....veel liefs

Oma

Leuk verhaaltje lekker bezig jullie gr oma???

Marcel

Woehahaha wat een giller, die voordringert...

Loes

Wat een leuk verhaal, helemaal hilarisch die trut ??die dacht voor te dringen. Niet dus?geniet van jullie vakantie