mariannebrinkopreis.reismee.nl

We saw turtles

Wat is het toch heerlijk hier op Bonaire. Strandje hier, snorkelen daar, happie eten overal.  We reden een rondje langs het zuiden bij de zoutpannen. We stopten bij het strand waar kitesurfers door de lucht vlogen, wat een machtig gezicht. En we zagen flamingo’s, veel flamingo’s niet normaal. Zo veel hebben we er nog nooit bij elkaar gezien. We namen een kijkje bij het surfstrand. Dat is ook altijd een geweldig gezicht al die surfers.

We zagen ooit het programma “Ik Vertrek.” Daarin werden Karin en Hans gevolgd als zij hun droom, een Adventure Golfbaan op Bonaire willen starten. Veel tegenslag voor deze ondernemers. Maar wat hebben ze een prachtige golfbaan gebouwd. Fantastisch. Voor deze mensen hebben we echt respect, wat een doorzetters. We moesten natuurlijk ook even een rondje golfen. En dat deden we op een avond. Heel gezellig met veel lichtjes. Helaas waren beide ondernemers niet aanwezig. Anders konden we ze persoonlijk complimenteren met de prachtige golfbaan.

En we gingen natuurlijk naar 1000 steps voor de schildpadden. Gisteren was het natuurlijk World Turtle Day. We verwachten natuurlijk niet al te veel schildpadden. Ze hadden natuurlijk allemaal een feestje gisteren vanwege wereldschildpaddendag. Schildpaddenpolonaise zwemmen natuurlijk. Niet zo snel ook, die sloompies. Maar we vergisten ons. We waren nog maar net in het water of we zagen er al een. We lieten ons met de stroom mee voeren. En die stroom is dit keer wel heel erg op Bonaire. Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Al snel waren we niet alleen de trap van 1000 steps afgedaald, maar zeker ook een kleine 1000 meter verder in het water afgedreven. We werden wel vergezeld door een schildpad, dat dan weer wel. Maar tegen de stroom in zwemmen in behoorlijk hoge golven, gaat je niet in je koude kleren (natte badkleding) zitten. Uitgeput kwamen we eindelijk aan de kant waar we het water ingestapt zijn. Het blijft adembenemend daar onder water.

We lunchten weer zoals elke middag bij Between 2 Buns. Overheerlijke broodjes hebben ze daar. Dat wordt weer afkicken als we thuis weer 2 bruine boterhammen met kaas eten.

En ons favoriete restaurant blijft Capriccio. Heerlijke Italiaanse gerechten hebben ze daar. Ook Gio’s blijft natuurlijk fantastisch. Daar halen we elke avond ons dessert. Verrukkelijk. Als we dan volgegeten in onze bungalow aankomen en de overige drie zich volgieten met alcohol, spelen we een spelletje Keezen. Heel gezellig. Wat ook heel opvallend is dat er geen muggen zijn. Daar ben ik zeker heel blij om.

De vakantie zit er weer bijna op. We laten het mooie weer hier achter. We lezen dat het volgende week in Nederland koud zal zijn. Balen dan. Hopelijk komt daar snel verandering in en krijgen we net zo’n mooie zomer als verleden jaar. We gaan duimen.

Anita Tabak

Wat een prachtige vakantie

Loes

Wat geweldig voor jullie dat jullie zo hebben genoten, net als ik van dit leuke reisverslag. Geniet nog even en dan een veilige vlucht? groetjes Loes

Sylvia

Heerlijke verhalen en het water loopt mij uit de mond met de broodjes
Maar ja we moeten nog een keer in badpak maar dat gaat niet lukken marianne
Het wordt in oktober weer een boerkabadpak voor walrussen???

De v Dijke s

Zo te lezen hebben jullie weer ontzettend genoten...het klinkt allemaal heerlijk ....

Alvast een fijne terugvlucht.....en misschien valt t mee hier met het weer. Thuiskomen is ook weer leuk ....de kleinkids zullen oma en opa best gemist hebben!