mariannebrinkopreis.reismee.nl

Onderweg naar het Land van De Glimlach

Jeetje wat is dat irritant als je pas ‘s avondsom 22.00 uurvliegt. De koffers zijn in het weekend al zo goed als helemaal gepakt, het huis ff snel gedaan, nog wat laatste boodschappen dan is het wachten en wachten tot Edwin voor de deur staat om ons naar Schiphol te brengen. En wat een verrassing. Alies is mee om opa en oma naar Schiphol te brengen. Bij het afscheid nemen had ze het wel wat moeilijk. Ja als je zo lang je opa en oma moet missen!

We vliegen via Dubai naar Bangkok. De vleugels van het Emirates toestel moet eerst nog van ijs worden ontdaan. We staan daarvoor in de wachtrij en daarom kiezen we om 22.45 uurpas het luchtruim.

Een vlucht van zes uur waarvan ik maar een half uurtje heb geslapen ondanks mijn slaappi. Balen. Om 07.35 uurplaatselijke tijd landen we in Dubai. We zaten gedurende de vlucht met z’n vieren op een rij. Naast ons waren twee rijen vrijgehouden voor de crew, bij het raam dus. Tijdens de landing maakten ze daar geen gebruik van, dus ik wel. Even kijken of ik die mooie eilanden, waaronder Jumeirah en The World gemaakt door onze eigen baggeraars kan zien. Helaas, verkeerde kant. Wel zie ik weer werk in uitvoering. Misschien een haven. Ik zal dat binnenkort eens uitzoeken.

Wel heb ik mooi zicht op het hart van Dubai met z’n moderne gebouwen. En Burj Khalifa steekt daar met die opkomende zon prachtig bovenuit. We landen, stappen uit, we drinken nog wat en gaan dan wachten tot we mogen boarden.

Ook bij het vertrek zie ik als ik weer bij het raam zit, de eilanden niet. Jammer, misschien op de terugweg. Maar dat duurt gelukkig nog even. Om 19.40 uur landen we in Bangkok. We lopen een stief kwartiertje op dat prachtige reusachtig grote vliegveld naar de douane. Dat gaat supersnel en waar we ons ook over verbazen is dat de koffers er al zijn.

Omie, onze reisleider staat ons op te wachten en als de groep compleet is gaan we naar ons hotel. Met de hele groep eten we ons eerste Thaise maaltijd en om 22.30 uur is het uit met de pret. De koffers staan al boven en wij gaan tukken. Morgen gaat de wekker om 06.00 uur. We gaan fietsen In Bangkok.

Reacties

Reacties

Cindy en Lynn

Heel veel plezier en geniet van jullie vakantie!! Xxx

Corrie

Genieten maar ? ? ?

Sylvia vader

Geweldig veel plezier

Astrid

Heel veel plezier!!,!

Anita Tabak

Heel veel plezier

Yvonne

Heel veel plezier! Wat een mooi leven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!