mariannebrinkopreis.reismee.nl

Heerlijk hier op Bonaire

En toen was het stil, heel stil......

We zijn alweer een kleine week op dit heerlijke eiland. Ditmaal verblijven we in het spiksplinternieuwe Delfins Beach Resort. Werkelijk geweldig is dit park aan zee met een prachtig strand.

Op onze eerste dag werden we ‘s avonds onthaald door Leonard, Celeste en de kleine Lorèn. Die snapte er niks van dat opa en oma in eens voor haar neus stonden.

We hebben een paar heerlijke dagen met zijn vijven doorgebracht. Lekker gegeten, gezond, gesnorkeld en gezwommen. We brachten een bezoek aan 1000 steps en daar hebben Celeste en ik weer een schildpad gespot. Helaas maar een.

Lorèn ( nog maar 17 maanden oud) kreeg voor het eerst zwemvleugeltjes om. Ze vond het in het begin wel raar. Maar toen ze eenmaal in de gaten kreeg dat ze bleef drijven, vond ze het diepe zwembad ook wel een uitdaging. Zittend op de kant schoof ze telkens het diepe water in. Wat een koddig gezicht.

Na een paar dagen brachten wij het gezin naar het vliegveld voor hun reis terug naar huis. En toen kwamen we weer in ons appartement. Stil, doodstil, eigenlijk niks aan zonder die kleine druktemaker. Maar alles went en al snel hadden Chris en ik onze draai weer gevonden.

Vandaag maakten we een ritje naar de zoutpannen en de slavenhuisjes. In januari jl. hebben we voorbij de slavenhuisjes op een strand gestaan en daar zagen we met Jon en Carla vanaf het strand schildpadden in zee zwemmen, af en toe met de kopjes boven water. En vandaag was dat ook zo. Heel veel grote en kleine schildpadden. Omdat we nog maar net op pad waren en ik nog niet kleddernat wilde worden, ben ik niet het water in gegaan. Maar morgen doe ik dat zeker wel.

Via Sorobon reden we naar het Gotomeer om de mooie flamingo’s te bekijken. Al zie je dit natuurschoon 100 keer. Het blijft adembenemend. Onderweg lunchen we en dan besluiten we om deze enerverende dag voort te zetten bij ons prachtige zwembad met een drankje.

Vanavond eten we weer de overheerlijkste gerechten bij Capriccio (deze keer moeten we wel zelf betalen Carla, jammer!).

En zo zetten we ons uitje nog een paar dagen voort. Woensdag passen we weer op Lorèn en vrijdag op Alies en Tristen. Vakantie is heerlijk, maar knuffelen met de kleinkinderen, daar kan geen reis tegen op.

Sylvia

Heerlijk toch, geweldig die schildpadden zien in hun eigen omgeving?

Corrie

Wat heerlijk om weer even op vakantie te gaan .veel plezier
En geniet er van ??

De v Dijke's

Klinkt super.....heerlijk nog n paar daagjes relaxen. Daarna weer heerlijk opassen....hoe fijn is dat! Geniet ervan!

Carla

Klinkt weer heerlijk! Zijn jullie nog wezen kijken bij resort Bonaire? Ben benieuwd of het nu wel af is!! Groetjes en geniet er nog even van!

Marianne Brink

We zijn er langs gereden en alleen de voorste twee gebouwen langs de weg waar wij zaten zijn klaar. Verder nog steeds een grote bouwput.