mariannebrinkopreis.reismee.nl

Sunset at Mallory Square

Vandaag volgen we de Overseas Skyway naar Key West. Via verschillende eilandjes en mega veel bruggen, waaronder de Seven Miles Bridge, rijden we naar Key West. Dat is het meest zuidelijke stukje land van Amerika.

Als eerste tanken we. We tanken 14,05 gallon (1 gallon is ongeveer 3,785 liter) voor $ 39,77 (is ongeveer € 33,56). We slaan ook nog wat proviand in voor de picknick vanmiddag. En weer wordt Chris aangezien voor de Amerikaanse kok Anthony Bourdain. Geweldig

We stoppen een aantal maal bij een uitkijkpunt en bij John Pennenkamp Coral Reef Statepark maken we een wandeling langs het water. Oh ja, en we eten onze Apple turnover. Jammie. We zien verschillende leguanen. Jaren geleden hebben we hier gezwommen. Nu staat er een bord in het water dat je niet mag zwemmen omdat er alligators zijn. Scarry!

We rijden verder en via internet zijn we er achter gekomen dat op Deer Key hertjes zo maar los over het eiland lopen. Dat willen we wel eens mee maken. Het eiland is waarschijnlijk getroffen door een hurricane. Het was een vreselijke puinhoop. Daken van huizen, bomen omgewaaid, boten van trailers. Dat vertelde internet nou weer niet. En ik denk dat de hertjes ook de lucht ingevlogen zijn, want we zagen er geen een

We rijden direct door naar ons hotel Hyatt Residence Beach hotel. We hebben daar een mega appartement met twee slaapkamers gehuurd. Poepie chique. Inchecktijd 16.00 uur en het is pas 14.00 uur. We wagen het er op en ja hoor, ons appartement is schoon. Snel zetten we de spullen in het huis en gaan naar het prachtige zwembad.

We relaxen een aantal uren en gaan dan met de taxi naar Duvalstreet, de straat waar het allemaal gebeurd op Key West. De ene winkel na de andere en heel veel restaurants. We gaan eerst naar Mallory Square. Daar kan je de zon in de zee zien zakken. Maar dan moeten er geen wolken zijn. Het was half bewolkt, we zagen achter het eilandje waar de zon ondergaat een knalrode gloed en nog net even de zon ondergaan. Prachtig.

Dan lopen we Duvalstreet weer in en gaan dan heerlijk buiten op eten terras eten. Na dit verrukkelijke maal laten we de taxi weer voorrijden en naar ons hotel brengen. Daar spelen we nog een paar potjes Keezen en dan is het alweer bijna woensdag. Times files when you’re having fun!

Astrid

Ik denk toch dat Chris een dubbelleven leidt, dat verklaart ook z'n voorkeur voor verse spinazie ipv uit n pot, toch Chris? :-))

Rob

Weten ze nu nog niet dat er maar één echte Bourdain is. En Chrissie020 een neppertje. ?

Doe hem maar de hartelijke groeten mijn MAAT.