mariannebrinkopreis.reismee.nl

See you later alligator

We waren al weer vroeg op pad. We ontbijten in het hotel, pakken de auto in en gaan met die banaan. We hadden een ritje van 2 1/2 uur voor de boeg. Dus de regen onderweg deerde ons niet. Toen we aankwamen bij The Everglades Safari Park was het droog. We kochten kaartjes en toen werd ons verteld dat er regen op komst was en nog veel erger, onweer. Dat is dus reuze gevaarlijk op het water.

We wachtten een tijdje en toen kwam de zon door de wolken en konden we aan boord van een airboat. Voor we vertrokken hadden we al verschillende alligators en Amerikaanse crocodiles gezien. Eerst voeren we nog rustig, maar op een moment vlogen over het moeras.

We zagen prachtige vogels, hele rare vissen en maar weinig alligators. Dit kwam omdat de zon niet uitbundig scheen. De beesten bleven onder water. Na drie kwartier waren we weer bij het vertrekpunt en konden we zeggen dat we een prachtige ride hadden beleefd.

We lunchten in het restaurant op het park en gaan dan naar ons hotel in Florida City. Daar zijn we in een uurtje. Langs de kant van de weg zagen we meer alligators dan in het park. We gaan heerlijk zwemmen in het mooie zwembad en genieten van de zon.

Ik weet niet wat er aan de hand is en ik hoop dat het oefenvluchten waren, maar de ene na de andere straaljager vloog over ons hoofd met een rotgang.

Als we genoeg hebben van de zon gaan we voor de tweede keer deze reis naar Applebee’s voor ons diner. Verrukkelijk. En wa5 nou zo leuk is, aan de overkant van Applebee’s zit de Aldi. En in Nederland hebben ze daar overheerlijke chocolade. Dus........