mariannebrinkopreis.reismee.nl

Op weg naar The Cheesecake Factory

Vandaag verkassen we weer. Naples is ons einddoel. Onze eerste stop is bij Lovers Key Park. We doen daar verschillende stops. De eerste is bij het strand. Geen mens te bekennen en ook geen dolfijnen. Dan doen we de tweede stop bij Black Island Trail. Daar lopen we een prachtige route. Deze is 4,1 mile. Een beetje teveel van het goede. We korten deze in met zeker wel 3,1 mile. Weer zien we zo’n prachtige visarend op een nest met een jong. Ook zien we een knalrode kardinaalvogel met kuif (tenminste Chris is hier van overtuigd). Na deze wandeling verlaten we het park.

We halen broodjes met kaasjes voor de picknick. die houden we in het Delnor Wiggings State Park. Een mooi park aan het strand. Het is zondag en Moederdag. Druk, druk en nog eens druk. Bijna alle picknicktafels zijn bezet. Toch vinden we een mooie met uitzicht op zee. We laden de koelbox uit en genieten van onze lunch. Maar de vliegen vonden onze lunch ook erg lekker. En omdat er een donkere lucht aankwam, besloten we te vertrekken. We zitten nog maar net in de auto of het gaat onweren en een vreselijke regenbui overvalt ons.

De ruitenwissers hebben we bij het vertrek niet gecontroleerd en die werken toch weer wat anders dan bij ons. Maar uiteindelijk zijn alle doodgeslagen vliegen door het rijden van de voorruit gewist.

We vervolgen onze weg naar de pier van Naples. Een prachtige pier met uitzicht op de helblauwe zee. Volgens de folders worden hier regelmatig dolfijnen gesignaleerd. Behalve als wij er zijn. Halverwege is de pier afgesloten vanwege de hurricane Irma. Die heeft heel veel planken weggeslagen.

Bij 5th Avenue parkeren we de auto langs de kant van de weg, voor nop. En daar begrijpen we niets van. Overal waar je in Florida parkeert, moet je betalen. Maar niet bij deze poepie sjieke winkelstraat. Hier loopt de high society, en wij dus. Mooie winkels en genoeg ijswinkels. We kiezen er een uit en zelfs voor de ijsjes betaal je hier een vermogen. Maar ze waren wel errugg lekker. We lopen weer terug naar de auto en zien dat we echt niet hoefden te betalen. We hebben geen bon.

We gaan naar ons hotel en checken in. We knallen de koffers op de kamer. Relaxen wat en gaan dan de prachtige mall Coastland Center. Hier zijn we vijf jaar geleden ook geweest. En dat weet ik nog heel goed, omdat daar The Cheesecake Factory zit. En daar kan je overheerlijk eten en cheesecake smikkelen. In allerlei smaken.

‘s-Avonds eten we daar natuurlijk ook. En met ons vele andere. We krijgen een apparaatje in onze handen gedrukt en we moeten een half uur wachten. Maar het is het wachten absoluut waard. We nemen geen dessert maar kopen bij de kassa cheesecake die we mee naar ons hotel nemen. White chocolat caramel macademia nut. Oh deze is wel zo lekker!

Op de kamer drinken we een bakkie met cheesecake natuurlijk. Ik krijg de helft maar op, morgen maar verder genieten. We doen weer een spelletje Keezen en dan is er alweer een dag voorbij.

Corrie

Oo wat een mooie plaatje jullie genieten wel top hoor ??

Yvonne Buijs

Weer een geweldige reis! Geniet er nog even van!