mariannebrinkopreis.reismee.nl

Daar heb je Flipper....

Vandaag stond in het teken van dolfijnen. We vertrokken al weer vroeg. De route was prachtig. Een rustige weg. Er stonden borden langs de weg dat je moet uitkijken voor beren. We waren dus op onze hoede. En bleven dat ook, want we zagen er geen een.

Naarmate we dichter bij Clearwater kwamen, hoe drukker het werd. Onderweg bezochten we nog even Publix voor overheerlijke broodjes en toen begaven we ons naar het parkeerterrein in de haven van Clearwater. Daar hadden we gisteren al kaarten voor Little Toot besteld. Little Toot is een kleine tugboot die met een rotvaart de wateren en zee bij Clearwater overgaat in de hoop dat dolfijnen mee zwemmen.

Parkeren hier is vreselijk. Het is niet normaal druk hier. Als je in de haven een wateractiviteit gaat doen, koop je voor $ 4,00 een permit. Je mag dan op het parkeerterrein parkeren. We konden de auto vlakbij Little Toot kwijt. We lunchen eerst en dan gaan we de pier op om de prachtige blauwe zee met het spierwitte zand te aanschouwen.

Om 13.00 uur stappen we de boot op en meteen kiezen we het ruime sop. We gaan direct de zee op en al snel komen de eerste dolfijnen met ons mee zwemmen. Wat geweldig is dit weer. Meerdere keren zien we deze geweldige zoogdieren snel mee zwemmen en springen. Na bijna anderhalf uur zijn we terug in de haven. Bij de pier halen we ons eerste ijsje van deze reis. Je moet wel snel eten want met deze hitte smelt het onder je handen vandaan.

Dan gaan we naar ons hotel in Clearwater. Snel spullen op de kamer en zwemmen. Het water van de zwembaden hier in Florida is heerlijk. We drinken koffie op de kamer en dan gaan we eten. Bij Applebees dit keer. Overheerlijk. Na dit verrukkelijke diner gaan we de route voor de volgende dag uitstippelen. Ons einddoel is St. Petersburg. We rijden dan helemaal langs de kust.