mariannebrinkopreis.reismee.nl

Prachtige route naar Oslo met een heerlijk zonnetje

Vandaag reden we een prachtige route richting Oslo. De lucht is blauw en de temperatuur is heerlijk. We rijden weer door de tunnel met de rotonde en aan het eind maken we een fotostop om de prachtige brug te vereeuwigen.

We rijden langs het Eidfjord. De bewolking ligt heel laag over het water. De lucht erboven is helblauw. We maken prachtige foto's van dit mooie verschijnsel.

Dan rijden we naar een Imax theater voor een film over Noorwegen. De film wordt gemaakt vanuit een helikopter en het is net of wij erin zitten. Af en toe doe ik mijn ogen dicht omdat ik er een beetje misselijk van word. Het is echt amazing. Wat een mooi land is Noorwegen. We vliegen over fjorden, over hoge bergen en over enorme sneeuwvlakten.

We vervolgen onze weg en moeten door tunnels die als een spiraal omhoog gaan. Echt heel bijzonder. Dan komen we bij Voringfoss waterval. Mega hoog. We lopen direct naar waar we het water naar beneden horen donderen. En dan krijg ik de schrik van mijn leven. Er is geen hek en je staat letterlijk aan de rand van de afgrond. Wegwezen hier. Er zijn al een aantal altaartjesneergezet voor mensen die naar beneden gedonderd zijn. Vlug begeef ik me naar het afgeschermde gedeelte en zie dan twee watervallen naar beneden komen. Heel mooi.

Weer verderop komen we sneeuwvlaktes tegen. Tja en dan zijn we weer even kind. Erg leuk. De volgende stop is in Geilo. We arriveren daar om 12.15 uur. Daar lunchen we. We hebben tot 13.15 de tijd. We bestellen pizza's, het duurde alleen wat lang eer deze geserveerd werden en toen hadden we zeggen en schrijven nog tien minuten om deze weg te werken.

Wat genieten we van deze prachtige route. Het doet ons denken aan de reizen die we in Canada hebben gemaakt. Om 16.00 uur zijn we in Flå. Daar hebben we een stop en daar is McDonald's en ze verkopen hier ook ijs... Jeetje zeg, het is gewoon heel warm hier.

Dan meldt Tonny dat we langs het eiland Utoya rijden waar Anders Behring Breivik in 2011 77 jongeren van het leven beroofde. Het doet mij echt wat. Ik krijger kippenvel van. Je kan het je toch allemaal niet voorstellen wat zo'n achterlijke vent heeft aangericht.

Om 18.00 uur zijn we in het hotel. Ook weer prachtig. We eten om 19.00 uur en tijdens het eten houdt Chris een speech voor Tonny. Boterbal heeft de hoofdrol in zijn speech. Ik leg jullie nog wel een keer uit wat er met boterbal aan de hand is. De chauffeur was er vanavond niet bij. Maar die krijgt morgen een woordje toegesproken.

Na het eten lopen we nog een eind bergie op en bergie af en dan gaan we de koffers inpakken. Morgen is onze laatste dag in Oslo en 's avonds vliegen we weer naar huis.

Reacties

Reacties

Corrie

Zo dat is heftig zo hoogte eng hoor en ook een heftig verhaal van die verordening mensen
Maar een fijn puntje een lekker ijsje
Maar zo maak jullie wel wat mee veel plezier ??

Sylvia

Fijne terugreis ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!