mariannebrinkopreis.reismee.nl

Op Langkawi

Donderdag 9 februari 2017

Vanmorgen moesten we vroeg op, om 06.00 uur. Wekker zetten dus. Na het ontbijt uitchecken en dan staat dezelfde knul die ons van de haven van Lumut naar Penang bracht weer op ons te wachten. Hij brengt ons dit keer naar de haven van Penang. Daar stappen we op de snelboot naar Langkawi. Een tochtje van tweeenhalf uur werd ons gezegd en heb ik ook overal gelezen. Waarom we er dan drieenhalf uur over deden is ons een raadsel. De zee was vrij kalm, maar met een reispilletje werden we sowieso niet ziek.

Als de haven van Langkawi in zicht komt, zoek ik de Eagle. Een mega groot beeld van een eagle staat daar prominent. Ik weet dit nog van ons vorige bezoek. Maar in geen velden of wegen is dat beest te zien. Was er bij ons laatste bezoek een pier, nu staat er een heel gebouw met winkels en verwijzingen naar verschillende pieren.

Ook nu worden we weer opgehaald door een chauffeur. En als we de haven uitrijden zie ik alsnog de roofvogel. In een klein half uur zijn we in ons hotel Holiday Villa. Wow, wat is het hier mooi. Een prachtig zwembad met een hoger gelegen bar en restaurant. En voor dat restaurant ligt weer een zwembad dat zo over lijkt te gaan in zee. Maar niets is minder waar, want het strand is zeker een metertje of 50 breed. En spierwit zand dus.

De koffers worden naar de kamer gebracht en dan gaan we meteen zwemmen. Heerlijk! 's Avonds gaan we op zoek naar een restaurant. We zien er verschillenden. Bij een blijven we staan om het menu dat buiten op een standaard staat te bekijken. Chris zegt wat tegen mij en het meisje dat bij ons staat zegt : "O jullie komen uit Nederland." We beamen dit en besluiten hier te gaan eten. Het kind dolgelukkig dat ze eindelijk weer haar moerstaal kan gebruiken vertelt in een notendop hoe zij hier verzeild is geraakt. Pas 21 jaar en verliefd geworden op een jongen uit Maleisie. Alles opgezegd in Nederland en hier in het restaurant aan het werk. We hopen dat ze hier heel gelukkig wordt. Ook als ze moslima moet worden als ze gaat trouwen!!!

Vrijdag 10 februari 2017

Vandaag sliepen we uit en hadden we om 10.00 uur een afspraak met iemand van de reisorganisatie. Hij vertelde ons dat we maandag om 17.30 uur worden opgehaald voor de terugreis. Tja, hij had ook gewoon een appie kunnen sturen. We boeken geen excursies via een touroperator. Met de taxi je verplaatsen is goedkoper. Morgen gaan we naar de kabelbaan, met de taxi dus. En vandaag doen we weer lekker niks. Ja weer een boek uitlezen, mijn vijfde en zwemmen en zonnen.

Op het strand wordt e.e.a. klaargezet voor een trouwerij. Het ziet er allemaal sprookjesachtig uit. Ik weet niet of het bruidspaar bekend is, maar er waren tig fotografen aanwezig en zelfs een drone vloog de hele plechtigheid boven het strand. Een mega circus. Leuk om te zien.

En 's avonds aten we weer in een tentje dat volgens Tripadvisor hoog aangeschreven staat en het was inderdaad verrukkelijk!