mariannebrinkopreis.reismee.nl

In het paradijs

We verkassen naar Pulau Pangkor. Onze chauffeur haalt ons om 09.00 uur op bij ons hotel. Als we na het ontbijt om 08.45 uur uitchecken, is hij er al. In de mooie Mercedes nemen we plaats en dan vertrekken we richting onze volgende bestemming.

De zon staat aan een onbewolkte hemel. En dat stemt ons goed. Die koperen ploert hebben we sinds we voet op Maleisische bodem hebben gezet, nog niet gezien. We stoppen een aantal maal op een parkeerplaats. En dat is maar goed ook.

De chauffeur, een oudere gepensioneerde man, kletste maar raak. Met zijn halve mond vol tanden verstonden we er niet veel van. We kregen les van hem. Hij vertelde ons steeds iets en wij moesten dan antwoord geven als hij een vraag stelde. Ik deed vlug mijn zonnebril op en deed steeds of ik sliep. Gelukkig gebeurde dat een aantal keer.

Om 12.30 uur zijn we in de haven van Lumut. De driver wisselt onze vouchers in voor boottickets en dan nemen we afscheid van de oude man. Hij mag dat stuk weer terug rijden naar Kuala Lumpur.

Wij checken in, knallen de koffers in de kamer en lunchen in het restaurant van ons hotel bij het strand. Wow, geweldig. Dan gaan we heerlijk relaxen bij het zwembad, die we helemaal,voor ons zelf hebben. Heerlijk.

Om 18.00 uur gaan we douchen en via Tripadvisor zoeken we een restaurant. En die vinden we. Bovenaan in de lijst. Met de taxi laten we ons daar af zetten en op het strand genieten we van ons diner. En dan breekt mijn nog enige echte kies doormidden. Shit! Hier in Maleisie naar een tandarts is geen optie. Dus hoop ik maar dat ik er geen last van krijg. Na het driegangen diner gaan we met de taxi weer terug naar ons hotel en dan is de eerste dag in het paradijs een feit!

Marja R.

Leuk hoor Marianne en Chris. Zo zie je nog eens wat als je je laat rijden door de Locals. Behalve je kies, zal het toch met jullie driver te maken?? Stille Kracht. Hoop dat je er geen last van krijgt. Anders hebben ze 2e hands markten genoeg. Hebben ze misschien nog iets als een knopendoos maar dan met kiezen.....????????????????

Jeffrey

Wel weer een vakantie met veel avontuur, maar 1 mazzeltje de kronen zijn daar veel goedkoper!

Carla

O jeetje dat is niet de eerste keer dat er een kies breekt in een vakantie!! Hopelijk krijg je er geen last van! Veel plezier nog en geniet ervan.