mariannebrinkopreis.reismee.nl

Kuala Lumpur verkennen

Vandaag gingen we met de hop on hop off bus Kuala Lumpur verkennen. De halte is precies voor ons hotel. Dat is dus ideaal. We kopen kaarten voor twee dagen. Bovenin de open dubbeldekker zien we de stad voorbij komen. Niet eens echt een hele mooie stad. We stappen uit bij het koninklijk paleis. En met ons honderden andere toeristen vergapen we ons aan dat prachtige paleis.

Dan stappen we weer in de bus en laten ons naar een winkelcentrum brengen voor een bakkie. Net als we uitstappen, komen er ik weet niet hoeveel politieagenten op motoren aan. Zij vergezellen een prachtige duuruitziende auto. Deze stopt bij de Citibank. Wie zal dat zijn? Als we ons bakkie op hebben lopen we weer naar de bushalte. En weer komt de voltallige colonne langs. We horen dat het de koning is, Muhammad V van Kelantan. Tja ook koningen moeten hun beursje gevuld houden.

Onze volgende stop is KLCC (Kuala Lumpur City Centre). Hier staan de Petronas Towers. Bij de inwijding van het gebouw in 1998 was dit het hoogste gebouw van de wereld, 452 meter hoog. In Nederland heb ik al tickets besteld om de torens in te kunnen gaan.

Eerst lunchen we in het mega winkelcentrum. Wat een pracht en praal. Alleen maar hele dure merken in dit winkelcentrum. Dan bezoeken we het park achter het gebouw. Dit ziet er geweldig goed onderhouden uit. Maar ook hier is het ontzettend druk.

Dan begeven we ons naar de ingang van deze twin towers. We worden gefouilleerd en mijn tas wordt gescand. Dan mogen we een lift in. We gaan tot de 41e etage. Hier is de brug die de twee torens met elkaar verbindt. We maken foto's van het prachtige uitzicht.

Na tien minuten stappen we de volgende lift in die ons naar de 87e verdieping brengt. Ik voel met net Abeltje en verwacht dat we met deze snelheid uit het gebouw gelanceerd worden. Maar dat is niet het geval. Vanaf de top van de toren heb je uitzicht op alle delen van Kuala Lumpur. Het was redelijk helder weer en we konden mega ver kijken. Echt indrukwekkend. Als we uitgekeken zijn worden we gesommeerd weer de lift in te stappen en dan gaan we weer naar beneden.

We lopen nog een stuk door de tuin en besluiten in het winkelcentrum te gaan eten. Op de vierde etage zijn tig restaurants. We kiezen er een uit waar het heel druk is. We eten hier verrukkelijk Maleisisch. Een aanrader.

Dan besluiten we naar ons hotel terug te gaan. We stappen weer in de bus en om 19.00 uur zijn we in ons hotel. Even naar boven opfrissen en dan drinken we beneden in het restaurant wat. En ook nu struinen we de markt met nepartikelen weer langs. Het blijft geweldig om te zien. Wat ons opvalt is dat er maar heel weinig Europese toeristen zijn in Kuala Lumpur. Het zijn hoofdzakelijk mensen uit het oosten (aan de ogen te zien).

En dan is er weer een dag voorbij.

Corrie

Wel hoog hoor zou niets voor mij zijn wel hebben jullie mooi uit zicht
Nog geen ijsje genomen haha veel plezier

Marianne

Nee nog geen een Corrie. Goed he?