mariannebrinkopreis.reismee.nl

Lange reis naar huis

De hele nacht heeft het gehoosd van de regen. Als we opstaan is het bewolkt. Eigenlijk best wel lekker. Het scheelt zeker tien graden met gisteren. Het is natuurlijk nog vroeg. We ontbijten en besluiten een rondje door de prachtige tuin van dit enorme complex te maken. Wat zijn de tuinen hier prachtig aangelegd. Alles staat in volle bloei.
Dan begint de zon weer flauwtjes te schijnen. Hup naar het zwembad voor de laatste uurtjes. De koffers staan al ingepakt en de kleren die we in het vliegtuig aan moeten, liggen klaar. Dan gaan we naar de kamer om te douchen. Stoppen de laatste spullen in de koffers en bellen de receptie dat ze onze bagage kunnen ophalen.
Alles gaat op een karretje, ook de twee rugzakken. Inmiddels is het weer bloedheet geworden. We checken uit, betalen wat we aan drankjes, lunches en de massage hebben uitgegeven en dan wachten we op de chauffeur die ons komt halen en naar het vliegveld van Lombok brengt.
Precies om 14.30 uur staat deze voor. Hup bagage er in en wij er achteraan dan kunnen we nog eenmaal genieten van de mooie rijstvelden en de kampongs die we tegenkomen. In een uurtje zijn we op dit kleine vliegveld. En dan moeten we wachten tot we mogen boarden. Om 17.25 uur kiezen we het luchtruim en precies veertig minuten later landen we op het vliegveld van Denpasar. Wow, wat is dit een mooi vliegveld geworden! Ik herinner mij dat toen we hier jaren geleden waren, de kakkerlakken over de vloer liepen.
We halen de bagage van de band en checken opnieuw in bij de International Departures. We zien LaPlace. Nee echt waar en ze verkopen bijna precies hetzelfde als in Nederland. We nemen een broodje. Lekker hoor.
Dan gaan we de bagage droppen bij de KLM counter. En begeven we ons naar de gate. We kunnen al bijna instappen. En als we net in het vliegtuig zitten, gaat de gate los van het vliegtuig en precies op tijd, 20.40 uur (plaatselijke tijd), gaan we letterlijk de lucht in. Pikkedonker, dus geen mooie stranden te zien.
Twee uur en een kwartiertje later zijn we in Singapore. Oh wat zou ik hier graag nog even rondneuzen. Dit is zo'n gave stad. Maar helaas.
Wat stappen uit, en bijna direct moeten we al weer boarden. Er wordt getankt, dekentjes en kussens neergelegd en dan zijn we er weer klaar voor. Het laatste rukkie, wel de allllerlangste. Ik bij het raam en Chris bij het gangpad. En net als bij de vorige vlucht komt er toch iemand tussen ons zitten. Een buitenlandse met een chagrijnige kop. Mij boeit het niet. Ik neem mijn pilletje. En ik hoop dat ik op Schiphol weer wakker wordt. De vluchttijd bedraagt in ieder geval twaalf en een half uur.
Om 00.40 uur vertrekken we. Ik zet mijn horloge op Nederlandse tijd 18.40. Morgenochtend rond 07.00 uur landen we op Schiphol. Ik heb voor vertrek al een slaappil ingenomen. Ik lees wat en na een klein uur val ik in slaap. Na ruim acht uur slaap word ik wakker. Klaarwakker. Het is licht buiten zie ik als ik het luikje iets omhoog schuif. Veel passagiers, waaronder Chris, slapen nog. Het is 04.10 uur. Oh we moeten dus nog drie uurtjes. Gelukkig heb een heel spannend boek en daar vermaak ik mij mee. Chris en de chagrijn slapen nog. En ik moet heel nodig plassen. Maar ja om hen nou wakker te maken. Om 05.30 uur krijgen we een ontbijt voorgeschoteld. Dan worden de twee naast mij wakker en kan ik eindelijk naar de wc. Na het ontbijt lees ik weer verder. Het is inmddels 06.05 uur. Oh nog maar effetjes. Ik lees nog wat en dut nog wat. En dan hoor ik de gezagvoerder zeggen dat we boven Groningen vliegen en dat we over vijfentwintig minuten gaan landen. We vliegen via Groningen, Lelystad en Almere richting Amsterdam. En hopelijk landen we niet op de Polderbaan. Ik wil er uit!
Om 07.25 uur zijn we weer op Nederlandse bodem. Uitstappen, douane, koffers van de band. En dan staat Edwin ons op te wachten en rijden we naar huis. Ook weer heerlijk.

Reacties

Reacties

Astrid

Welkom thuis!
Met weer een schat aan ervaringen en herinneringen, leuk!
En de volgende reis gaat naar ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!