mariannebrinkopreis.reismee.nl

Finding Nemo

En ja hoor die hebben we gevonden. Samen met zijn/haar broertje of zusje. Om 09.00 uur stond het rijtuigie al weer op ons te wachten. In een kwartier tijd waren we in het haventje. Het is hier een drukte van jewelste. We begonnen onze snorkeltocht om 10.00 uur. Een uur lang hebben we met onze snufferd in het water gelegen. We voeren naar het noordoosten van het eiland Gili Meno. Daar zijn we al heel snel. We duiken met z'n drieen het water in en volgen onze leider. Hij laat ons de mooiste plekjes zien. Het is heel helder en ondiep. Maar dan ineens zijn we in het diepe gedeelte. Daar ligt een schildpad. Omdat het zo diep is, kan mijn camera deze niet goed registreren. Een slechte foto dus.
Dan gaan we weer naar het ondiepe gedeelte. Direct al zien we een lion kingfish. Wow, super mooi rood is deze. En als we weer iets verder snorkelen, zien we Nemo samen met een kleinere versie. Wel vijf minuten lang hing ik boven deze prachtige beestjes.
Dan zwemmen we verder en zien we weer een schilpad. Vanaf de bodem gaat deze naar het wateroppervlakte. Snel filmen, maar dan.......batterij leeg. Potverdrie, zal je net zien. Ik doe de camera uit, wacht even en doe deze dan weer aan. Dan kan ik nog net een paar foto's maken.
We zwemmen weer terug naar de boot. Deze vaart weer naar Gili Trawangan. We gaan daar lunchen en na anderhalf uur, stappen we weer op voor de tweede snorkelsessie. Dit keer varen we naar het zuidwesten van Gili Meno. Wow, ook hier is het koraal ongeschonden en prachtig van kleur. Oh wat geniet ik hiervan. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Maar na een uur is het uit met de pret. Hup de boot weer in, varen naar de haven, het rijtuigie weer in, snel naar het hotel, andere zwemkleding aan en dan plons, het zwembad in. Heerlijk.
Later besluiten we nog even naar het strand te gaan. We drinken wat en dan zie ik een flitslicht. Gaat nu iemand een foto nemen met flitslicht aan of..... En dan een donderslag bij heldere hemel. Echt waar, geen wolk te bekennen, maar een knal. En dan volgt er nog een en dan is het over. De zon schijnt nog steeds.
We nemen nog een duik in het zwembad en dan gaan we douchen. We gaan weer bij Kokomo eten. Dat wordt dus weer paard en wagen. Chris zag het fietsen of zo'n kleine bike niet zitten. We eten weer verrukkelijk met uitzicht op zee. Om 21.30 uur wordt weer een cidomo (paard en wagen) voor ons besteld en dan zijn we in een kwartier in ons hotel. Snel dit verslag schrijven en pakken. Morgen verkassen we weer, naar Lombok. Oh life is good!

Corrie

Je boft maar dat je zo een mooie snorkel sessie had
Het water bied heel veel moois

Carla

Klinkt allemaal fantastisch!! Gaaf hoor! Je hebt zelfs Chris aan het snorkelen gekregen! Veel plezier nog!