mariannebrinkopreis.reismee.nl

In een rijtuigie.....

Vanmorgen werden we weer gewekt door de wekker. Om 05.30 uur. Om 06.30 uur worden we opgehaald door een busje van Blue Waters. Het bedrijf dat ons naar Gili Trawangan vaart. We zijn om 07.45 uur in de haven, nemen een reispilletje in en stappen dan aan boord van deze grote speedboot. Met een reuze vaart koersen we richting zee. We stoppen eerst in het noordoosten van Bali om daar nog meer toeristen op te pikken met hun bagage. Je vraagt je af of zo'n boot dat allemaal aan kan.
We vallen in slaap en pal voor we bij Gili Trawangan zijn, worden we wakker. Een lekker boottochtje van 2,5 uur was dat. We stappen de boot uit en nemen de koffers aan. Direct al komt er een kereltje naar ons toe en vraagt of we vervoer nodig hebben. Ja, dat willen wij. Er is op dit eiland geen gemotoriseerd vervoer. Alleen fietsen en paard en wagen. Fietsen met twee rugtassen en twee koffers is lastig. Dus bleef de tweede optie over. De koffers gaan de wagen in en hup wij er achter aan. Oh no, het gaat nog maar net. Het is toch nog een rukkie van een goed kwartier. Erg comfortabel is het niet, maar voor het paardje moet het helemaal een lijdensweg zijn.
Om 11.00 uur zijn we in ons hotel Aston Sunset om 11.05 uur liggen we in het prachtige zwembad. We lunchen aan zee en gaan weer heerlijk zwemmen.
Het hotel heet niet voor niets Sunset. Om 18.00 uur kan je hier de son in de see sien sakken. Samen met ik weet niet hoeveel toeristen. Het blijft een geweldig schouwspel zo een zonsondergang. We hebben dat al vele malen op verschillende plekken op de wereld mogen aanschouwen. En toch is het steeds dezelfde zon.
We gaan douchen en dan gaan we met de fiets richting het centrum waar veel restaurants gevestigd zijn. We vinden een heel druk restaurant en waar het druk is, is het meestal goed. We vinden nog net een tafel aan zee. Ook van deze maaltijd genieten we volop. En dan gaan we weer terug op onze fietsen. We drinken nog wat en dan is de eerste dag op dit prachtige eiland een feit.

Corrie

Leuk om te lezen dat jullie zo genieten vooral het eten
Dat word straks weer lijnen haha