mariannebrinkopreis.reismee.nl

Naar Drakensbergen

We verruilen de grote stad voor de geweldige Drakensbergen. We vertrekken pas om 10.30 uur. Daarom lopen we eerst na het ontbijt nog een rondje door het grote winkelcentrum. Wat een pracht en praal.
Dan stappen we in een nieuw busje en laten we Durban achter ons. Onze eerste stop is bij de Howards Falls. Een prachtige hoge waterval. Helaas valt er vanwege langdurige droogte niet veel water. De omgeving is prachtig. De temperatuur is hoog, heel hoog. Het is momenteel 38 graden. Echt heel warm.
We lunchen in weer een Engels uitziend restaurant. Ik eet daar een overheerlijke quiche. En dan vertrekken we weer. Wat een mooie vergezichten hier in de bergen.
Om 15.30 uur zijn we in ons hotel Sani Pass. We blijven drie nachten in dit hotel. Als we uitstappen krijgen we de schrik van ons leven. Het is niet alleen bloedheet, maar het stormt ontzettend. Als je een toupet op had gehad, was je die gegarandeerd kwijt geraakt.
We krijgen een kamer zo groot. We zetten een tafel aan de kant en twee stoelen om de koffers op te zetten en dan hebben we een balzaal. Ben benieuwd of Chris mij nog ten dans vraagt?
We hebben prachtig uitzicht op de bergen. In het land voor de bergen liggen hangbruggetjes. Een leuk gezicht. We besluiten te gaan wandelen, maar eerst onze kelen te smeren.
Als we in een ruimte met een prachtige open haard (die overigens gelukkig niet aanstond) wat drinken, komen meerdere reisgenoten ons vergezellen.
Van wandelen komt in ieder geval niets terecht. 's Avonds eten we weer met de groep en drinken we nog wat en dan hebben we het al vast over onze trip de volgende dag naar Lesotho. We gaan dan weer de grens over en bezoeken in ieder geval de hoogste pub van Zuid-Afrika. Ik ben benieuwd of het daar dan net zo koud is als negen jaar geleden!

Michiel en Monique

Is jullie reisleider Marius du Preez??

Marianne

Nee, wij hebben Zuid-Afrikaanse blanke vrouw, Niki.

Michiel en Monique

Het is wel toevallig, onze reisleider van een paar jaar geleden is nu dezelfde route als jullie aan het volgen. Als hij op facebook zet dat ie bij de Sani pass is dan zijn jullie dat ook, en zo gaat het al heel de tijd.