mariannebrinkopreis.reismee.nl

Nijlpaarden in St. Lucia Lake

Deze morgen konden we uitslapen en evengoed zijn we om 06.00 uur wakker. Ontbijten en dan gaan we een wandeling naar het strand maken. St. Lucia ligt aan de Indische Oceaan en die willen we wel eens met een bezoekje vereren.
Het is een tippel van 45 minuten door de bossen. We horen tig vogels maar zien er geen. Hoe dichter we de zee naderden hoe harder we deze hoorde. Via een bebost pad komen we op het mega strand aan. Wow, wat prachtig. Een ontzettend breed strand.
We lopen naar de waterlijn en worden gezandstraald. Het waait ontzettend hard en het opgewaaide zand doet zeer aan je benen. Geen strandwandeling dus.
We lopen dezelfde weg weer terug. Zijn we op de heenweg flink gedaald, nu is het klimmen geblazen. Pfft, en dat met deze hoge temperatuur.
In de winkelstraat belonen we ons met ice coffee en een caramel milkshake. Dat is heerlijk. Het is pas 10.30 uur en pas om 13.45 uur vertrekken we voor een boottocht. We gaan relaxen bij het zwembad. Heerlijk zonnen en lezen.
Om 12.30 uur lunchen we bij de Italiaan naast ons hotel en dan is 't tijd om te vertrekken naar het meer.
We stappen op een boot en gaan boven op 't dek zitten. Met ons tig Mexicanen die op stoelen gaan staan en onophoudelijk keihard staan te schreeuwen zodat wij niet kunnen horen wat de gids allemaal vertelt. Zitten en kop houden maant Chris die lui. En dat werkt.
We zien veel nijlpaarden waarvan je alleen de ruggen in het water kan zien liggen. Heel af en toe komen ze met hun grote koppen boven water. Wat zijn deze beesten imposant.
Ook zien we krokodillen luieren aan de waterkant en eagles in bomen zitten.
Na twee uur zijn we weer terug in het hotel en raken daar aan de praat met een Nederlandse man die al bijna 20 jaar in Zuid-Afrika woont en een reisbureau heeft hier. Ook is hij ranger. Hij vertelt ons een heleboel over verschillende dieren.
En het toeval wil dat hij met een groep tegelijkertijd met ons in het Krugerpark was toen en het luipaard, de neushoorns en de drie leeuwen tegelijkertijd aanwezig waren bij de waterplaats. Hij heeft dit verschijnsel 14 jaar geleden voor het laatst gezien. Een unicum dus.
's Avonds eten we in hetzelfde restaurant als gisteren. Was 't gisteren sushi vandaag staat zalm op het menu. Oh life is beautiful!